Gå til indhold
Ford Mondeo-/Galaxy-/S-MAX-sikkerhedskampagne

Nyhed -

Ford Mondeo-/Galaxy-/S-MAX-sikkerhedskampagne

Ballerup, september 2019. Ford Motor Company har identificeret potentiel lækage af batterisyre i visse Mondeo-, Galaxy- og S-MAX-modeller produceret i perioden 13. februar 2014 til 11. februar 2019 på Fords samlefabrik i Valencia, Spanien.

Antallet af potentielt berørte modeller i Danmark i dag er 7.878. I hele Europa er antallet af potentielt berørte modeller 321.899.

Da Ford Motor Company konstant overvåger produktionen og biler til eftersyn, blev der i starten af september igangsat en sikkerhedskampagne vedrørende dette på tværs af Europa, herunder Danmark. Sikkerhedskampagnen har indkaldt potentielt berørte modeller til kontrol, og al eventuel reparation sker på Fords regning. Derfor er der også udsendt informationsbreve til potentielt berørte kunder i Danmark i starten af september med flere detaljer herom.

Lækage af batterisyre omkring batteriets minuspol kan medføre, at batterovervågningsføleren ikke fungerer. Dannelse af kobbersulfat kan ophobe sig over tid, som kan give et ledende lag under batteriovervågningsføleren. Dette medfører lav modstand til stel og øget strømoverførsel, der kan betyde, at det omkringliggende materiale opvarmes til et punkt, hvor det antændes. Dette kan forekomme, når bilen er parkeret og uden opsyn.

Ford Motor Company beklager den ulejlighed, dette måtte forårsage og bestræber sig altid på at levere biler af højeste kvalitet og sikkerhedsniveau.

Du kan som Ford-ejer også til enhver tid tjekke, om din Ford er omfattet af eventuelt udestående servicekampagner. Kontrol, ændringer og eventuelle reparationer sker på Fords regning og er uden omkostninger for dig som bilejer.

Hvordan finder du ud af, om din bil er omfattet af en servicekampagne?

Som led i en servicekampagne kan det være nødvendigt for Ford at tilbagekalde et antal biler, som skal have foretaget en eller anden form for kontrol, ændring eller reparation.

Ud over de tiltag som Ford igangsætter ved en servicekampagne, har du som Ford-kunde også altid mulighed for selv at tjekke, om der er udestående servicekampagner på din Ford via Fords Etis-platform. Her skal du i venstre kolonne blot indtaste din bils registreringsnummer. Alternativt kan du i højre kolonne indtaste din bils 17-cifrede stelnummer (også kaldt VIN-nummer), som findes på det lille skilt i bilens forrude.

Tekniske servicekampagner udbedres uden udgift for dig som kunde på alle autoriserede Ford-værksteder. Som Ford-kunde er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste Ford-forhandler eller Fords kundeservice i tilfælde af spørgsmål.

Det vigtigste for Ford er, at du som kunde fortsat kan være tryg ved din Ford.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

Emner

Kategorier

Kontakt

Lene Dahlquist

Lene Dahlquist

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.

Ford Motor Company
Borupvang 1
DK-2750 Ballerup
Danmark