Få vores nyheder på mail

FORD – EN STÆRK NR. 2

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2012 14:39 CET

Knap hver 10. solgte bil var en Ford. Det gør Ford til det næstmest solgte bilmærke i Danmark – og i Europa i 2011

På trods af den europæiske finanskrise, tordner bilsalget stadig fremad i Danmark. Samlet set steg salget af nye biler med næsten 25.000 styk – fra 173.566 i 2010 til 198.445 i 2011, hvilket svarer til en fremgang på hele 14,3 procent.

Dermed er konkurrencen blandt de mest populære mærker også blevet intensiveret. I 2010 var Ford danskernes foretrukne bilmærke. I 2011 blev det til en flot andenplads med et salg på i alt 18.696 biler. Samlet set gav det Ford en markedsandel på lige knap 10 procent, mere præcist 9,42 procent.

Ford oplevede fremgang i begge ender af model-skalaen. I segmentet af små personbiler steg salget af Ford Ka med godt otte procent til i alt 1.832 enheder. I varebil-segmentet havde Ford den største fremgang, med en fordobling af salget af Ford Transit fra 818 styk i 2010 til 1.644 i 2011.

Ford havde samtidig succes med salget af både Ford S-MAX, Ford Kuga og Ford Grand C-MAX.

-Det har været – og er stadig vores ambition at ligge i top-3 i Danmark, så på den baggrund kan vi kun være tilfredse med vores flotte andenplads i 2011, siger Lene Dahlquist, Communication & Public Affairs Manager hos Ford Motor Company A/S.

-Det er rigtig positivt, at kunderne har taget både Ford Ka, C-MAX og S-MAX til sig, men vi er måske allermest glade for, at vi har bekræftet vores position som en af de førende leverandører af varebiler til det professionelle marked. Vi har haft stærk fokus på varebil-segmentet i 2011 og det har blandt andet udmøntet sig i en hel formidabel fremgang for Ford Transit, udtaler Michael Stig Nielsen, National Sales Manager hos Ford.

Også på europæisk plan ligger Ford lunt i svinget. Her har Ford også bidt sig fast i en position som en stærk nr. 2 – for fjerde år i træk. Det samlede salg steg med 2,4 procent og nåede op på i alt 1.578.400 biler fordelt på 51 europæiske markeder. Fremgangen har været størst i henholdsvis Rusland (31 procent), Tyskland (27,7 procent) og Tyrkiet (14 procent).

I 2012 har Ford planer om at introducere 10 nye- eller opdaterede modeller herunder også en række helt nye motorer og teknologier.

Ford i Danmark fik en lovende start på det nye år, da mere end 15.000 mennesker tog imod invitationen til nytårskur hos alle landets Ford-forhandlere. Det førte ikke blot til en masse bil-snak og udforskning af Fords nye sikkerhedsteknologier samt prøveture, men resulterede også i salg af næsten 300 nye Ford-biler.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookByFordFord.dk – Nyhedsbrev

 

About Ford Motor Company
Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 166,000 employees and about 70 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford’s products, please visit www.fordmotorcompany.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 51 individual markets and employs approximately 66,000 employees. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford of Europe operations include Ford Customer Service Division and 22 manufacturing facilities, including joint ventures. The first Ford cars were shipped to Europein 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Vedhæftede filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Tilføj kommentar

Kommentar