Få vores nyheder på mail

Mondeo vinder stærkt frem hos private kunder

Pressemeddelelse   •   Sep 13, 2016 15:26 CEST

Fords ønske om at give private kunder i Danmark adgang til større biler med bedre plads og højere komfortniveau gennem meget attraktive priser har haft en mærkbar effekt. Den traditionelt stærke firmabil Mondeo er for alvor slået i gennem hos de private kunder. Således bliver næsten 20 procent af alle Mondeo’er nu solgt til private kunder. Og med en pris på kun 324.990 kr. for en veludstyret Mondeo Titanium med EcoBoost-motor med 160 hk findes der næppe et bedre tilbud på markedet

  • Mondeo tilbydes i to karrosserivarianter – med fem døre og som stationcar – og er med overlegne pladsforhold perfekt til krævende familiers behov i hverdagen og på ferien
  • Den klasseledende kombination af komfort og køreegenskaber gør Mondeo til en regulær luksusoplevelse, og de attraktivt prissatte Titanium-versioner har et komplet udstyr
  • Kampagnepriserne starter på kun 324.990 kr. for Mondeo 160 hk EcoBoost med fem døre og 339.310 kr. for Mondeo 160 hk EcoBoost stationcar
  • Det nye infotainmentsystem SYNC 3 med bl.a. Apple CarPlay og mange andre nye funktioner er nu tilgængeligt til Mondeo og er standard i Mondeo Titanium
  • Mondeo er gået fra at have en andel af privatkøbere på 2,64 procent til at have en andel på 19,2 procent, som er usædvanligt højt i D-segmentet

Det danske afgiftssystem gør, at mange private bilkøbere må gå på kompromis med det, de ønsker – eller endnu værre, de må gå på kompromis med det, de har brug for. Ford er udmærket klar over, at det er en utaknemmelig opgave at få plads til barnevogn, barnesæder eller teenagerens lange ben på bagsædet af en Fiesta. Det er trættende opgave, så med introduktionen af en kampagne i slutningen af 2015 er Ford gået direkte efter at tilbyde private bilkøbere større og mere rummelige biler til en pris, der er til at forstå. 

Ford tilbyder den velkørende SUV Kuga, den luksuriøse familiebil S-MAX og den skarpe Mondeo til yderst attraktive priser til private købere, og kunderne har honoreret disse tilbud med stærke stigninger i salget. Kuga, som ikke tidligere har spillet en større rolle på det danske marked, er nu en af de store spillere i SUV-segmentet.

Mondeo har gennem mange år haft rigtig godt fat i firmabilisterne, men med introduktionen af kampagnepriserne har Fords store bil i D-segmentet rykket sig til at inkludere en langt højere procentdel af private købere. 

Fra 2,64 til hele 19,2 procent
Private købere har indtil starten på kampagnen med de yderst attraktive priser stået for en andel på blot 2,64 procent af salget af Mondeo i Danmark. Med kampagnen har køberne fået øjnene op for, hvor stor, rummelig, sikker og luksuriøs bil det er muligt at få til en lav pris – en pris der er usædvanlig for klassen, især når motorkraft, komfort- og sikkerhedsudstyr og avanceret teknik tages i betragtning. Sportssæder, 10,1” TFT-skærm i instrumenteringen, Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition og meget mere er standard i Mondeo Titanium.

”Med vores kampagnetilbud, hvor vi sælger en Mondeo EcoBoost Titanium med 160 hk og et virkelig omfattende udstyrsniveau til 324.990 kr., kan vi se, at kunderne på det private marked rigtig gerne vil køre Mondeo – opleve den glæde, sikkerhedsfølelse og tilfredshed, der er ved at hele familien har plads i bilen. Desuden begejstrer det rigtig mange kunder, at motoren i kampagnemodellen er vores stærke og avancerede liters EcoBoost med hele 160 hk, som både giver masser af kræfter og et lavt brændstofforbrug” fortæller Thomas Roijer, Brand Team Supervisor hos Ford Danmark.

I kampagnens første seks måneder er andelen af salget af Mondeo, som private kunder står for, derfor steget dramatisk: Fra den lave andel på 2,64 procent til en andel på 19,2 procent. Det er ikke bare en voldsom stigning, det er også en andel, der er meget usædvanlig i D-segmentet, hvor Mondeo hører hjemme.

En nyhed i Mondeo, og alle andre Ford-modeller som hidtil har kørt med infotainmentsystemet SYNC 2, er det helt nye system SYNC 3. SYNC 3 er standard i kampagnemodellen Mondeo EcoBoost Titanium med 160 hk og alle andre Mondeo Titanium-modeller, og det er et meget stort skridt fremad i forhold til processorhastighed, telefonforbindelse og brugervenlighed. Via den 8” store touchscreen har man nu adgang til bl.a. Apple CarPlay/Android Auto, så man kan bruge fx navigationsapps fra sin telefon direkte på skærmen. En anden stor fordel er også, at SYNC 3 nu taler dansk.

Se meget mere på vores online pressekit, eller oplev Ford Mondeo hos din nærmeste Ford-forhandler, som du finder her.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global automotive and mobility company based in Dearborn, Michigan. With about 203,000 employees and 67 plants worldwide, the company’s core business includes designing, manufacturing, marketing, financing and servicing a full line of Ford cars, trucks, SUVs and electrified vehicles, as well as Lincoln luxury vehicles. At the same time, Ford aggressively is pursuing emerging opportunities through Ford Smart Mobility, the company’s plan to be a leader in connectivity, mobility, autonomous vehicles, the customer experience, and data and analytics. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford, its products worldwide or Ford Motor Credit Company, visit www.corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 53,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 68,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 8 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Vedhæftede filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Tilføj kommentar

Kommentar