Blogindlæg -
Min motivation: Et portræt af Mette Karolyi-Brink, CRM Coordinator hos Ford Danmark
En smittende ro sænker sig over lokalet, når Mette træder ind. Hendes blik er mildt og rart, og hun har en helt naturlig imødekommende måde at være på. Ved nærmere bekendtskab bemærker man hurtigt, at Mette har en meget oprigtig interesse for de mennesker og opgaver, som hun beskæftiger sig med.
”Jeg gør alt, hvad jeg kan for at hjælpe”, siger Mette på en måde, så man slet ikke er i tvivl om, at det gør hun.
”Jeg vægter en stor faglighed i mit arbejde meget højt og må nok erkende, at jeg er et meget perfektionistisk menneske”, fortæller Mette. ”Jeg triple-tjekker alt og får det næsten fysisk dårligt over en slåfejl. Så man kan vist godt sige, at jeg er en meget dedikeret medarbejder”, forklarer hun.
”Alt hvad jeg gør, forsøger jeg at gøre til perfektion. Og jeg ved, at når jeg har gennemgået det, er det i orden. Jeg bliver stolt, når jeg gør et godt stykke arbejde – og uanset, om det er, når min søn siger, at jeg er den bedste mor, eller jeg på en anden måde ved, at jeg har bidraget med noget godt, så gør det mig glad at vide, at jeg lykkes."
Der er dog en ting, der gør Mette en lille smule anderledes end en del af sine kolleger. De færreste vil nok gætte, at Mette faktisk ikke kører bil. Og når jeg spørger hende, hvorvidt man kan arbejde med biler uden selv at køre dem, udbryder Mette prompte: ”Jeg elsker dejlige biler. Jeg sidder bare ikke selv bag rattet.”
"Mit job hos Ford handler om målrettet kommunikation til kunderne, hvor jeg følger vores kampagner fra start til slut: fra opsætning, kontakt til forhandlerne, kreering af layout og indhold frem til udsendelsen. Jeg har derfor meget kontakt til vores forhandlere og har en god og tæt relation til dem. Jeg syntes, at jeg bidrager ved at knytte kunden og forhandleren tættere sammen. Hvis kunden ringer ind, ved forhandleren, hvem han er, og det giver mulighed for langt bedre og mere relevant kommunikation. Jeg bidrager også til at skabe tillid mellem kunde og forhandler og opbygge relationer, som fastholder kunden.”
Mette vil gerne sikre et højt niveau hele vejen rundt, men der er heldigvis steder, hvor Mette slækker på forventningerne til sig selv og køber sig til lidt forkælelse. "Jeg nyder at hente god takeaway, måske en god kage fra Lagkagehuset, og så får jeg altså nogle andre til at pudse vinduer for mig”, fortæller Mette. Men hun afslører også, at hvis en opgave driller hende, kan hun gruble over til det langt ud på natten, og at forløsningen er stor, selvom løsningen måske først kommer, når hun har ligget søvnløs i flere timer.
”Min mand har opgivet mig”, griner Mette. ”Jeg er ikke god til at lægge tingene fra mig, men heldigvis finder jeg som regel en løsning, og jeg er ikke nem sådan lige at knække halsen på.”
Mette sætter stor pris på at udvikle sig og er slet ikke i tvivl, når hun fortæller, at hun har lyst til at gå på arbejde hver dag. ”Jeg er med til at lave mange fede projekter, og der er altid spænding, når man starter noget nyt op og skal medvirke til at få det på plads. Der er så meget nytænkning – det er en stor motivation, og jeg er stolt over de resultater, vi opnår. Det er total optur – og en gang i mellem kan jeg ikke lade være med at sige til mig selv: ’Hey, jeg kan da godt.’”, fortæller hun.
”Jeg føler mig som en del af noget større, og jeg keder mig aldrig. Jeg får lov til at prøve så mange ting. Det er mega fedt. Men det er også vigtigt med det sociale. At man lige tager sig 2 minutter ved kaffemaskinen til en snak med kollegerne. Mine kolleger er 50% af mit arbejde. Jeg har super gode kolleger, som jeg har det rart og sjovt sammen med. Hvis der er noget, der driller, trækker vi hinanden op. Måske er det bare små, basale dagligdagsting, men det betyder meget. Og det er min motivation”