Pressemeddelelse -
Ford Focus nomineret til Årets Brugtbil 2018 – stem på din favorit
Ford Focus årgang 2011-2014 fik, med videreudviklingen af Fords velkendte køreegenskaber, ros fra danske motorjournalister for dens dynamiske og underholdende køreglæde. Nu får den igen opmærksomhed fra motorjournalisterne, når kåringen af Årets Brugtbil 2018 finder sted.
Du kan have indflydelse på hvilken bil der vinder Årets Brugtbil. Stem på din favorit blandt finalisterne her: https://blog.bilbasen.dk/aarets-brugtbil-2018-finale-42636/.
Ligesom den nye Ford Focus, der netop er på vej til de danske forhandlere, kom i 2011 den tredje generation af Ford Focus, og tog familiebilssegmentet med storm. Med helt nye teknologier og videreudviklingen af Fords velkendte køreegenskaber, fremhævede både danske og udenlandske motorjournalister Ford Focus årgang 2011-2014 for dens dynamiske og underholdende køreglæde.
Den tredje generation af Ford Focus var blandt de første, der kørte med Fords prisvindende 1.0-liters EcoBoost-motor og et væld af teknologier, der gjorde hverdagen lettere og øgede både komfort, sikkerhed og køreglæde.
Med kåringen af Årets Brugtbil 2018 lige rundt om hjørnet, har Ford Focus årgang 2011-2014 igen fået motorjournalisternes opmærksomhed. Ford Focus årgang 2011-2014 er nemlig blandt finalisterne til Årets Brugtbil 2018, og skal kæmpe side om side med BMW 1-serie, Citroën C4 Cactus, Nissan Qashqai og VW Golf VII.
”Med 65.000 brugte biler til salg, er bilmarkedet uoverskueligt for de fleste bilkøbere. Derfor er der brug for Årets Brugtbil, som både er et helt konkret godt bilkøb, og samtidig er et udtryk for den vej som brugtbilmarkedet bevæger sig,” siger Karsten Meyland Lemche, journalist på FDM Motor.
2018 markerer det 13. år hvor Årets Brugtbil kåres. Vinderen findes ud fra en lang række parametre, der blandt andet inkluderer hvor godt bilen kører, hvor rummelig bilen er, hvad den koster at eje, og hvad den koster at holde kørende. Juryen består dels af en bred vifte af motorjournalister fra en række danske medier, og dels af tekniske eksperter.
Det er ikke uvant for Ford at være med i finalen – og tage sejren hjem – når Årets Brugtbil kåres. God komfort, formidable køreegenskaber og lave priser er blandt det, der er fælles for alle Fords modeller, der er bygget til at holde til hverdagens slid og slæb.
”Det er med stolthed at Ford igen er blandt finalisterne til Årets Brugtbil,” fortæller Lene Dahlquist, Kommunikationschef hos Ford Danmark. ”Ford er kendt for at bygge biler til alle vores kunders hverdagsbehov, og vi er stolte over igen at være nomineret til Årets Brugtbil med Ford Focus.”
Vinderen af Årets Brugtbil 2018 offentliggøres d. 16. august.
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 202,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 54,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 69,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.