Gå til indhold
Ford gør op med fordommene om værksteder

Pressemeddelelse -

Ford gør op med fordommene om værksteder

Ford introducerer som de første i Danmark video-gennemgang af din bils værkstedsbesøg

Der er mange fordomme i spil når bilen skal til service eller på værksted – bilforhandlere og værksteder har ikke det bedste ry i Danmark. Det gør Ford nu op med og introducerer Ford Video Check. Her er du som kunde med på sidelinjen hele vejen igennem din bils besøg på værkstedet.

Ford Video Check er Fords måde at gøre op med gængse fordomme om værkstedsbesøg. Ved Ford Video Check optager din Ford mekaniker gennemgangen af din bil på video, mens han kommenterer din bils tilstand og gør det klart for dig, hvad der eventuelt skal udbedres. Herefter sendes videoen til dig - og på den måde kan du, ved selvsyn, se hvad din mekaniker anbefaler og hvorfor. Herefter vender du tilbage med besked om, hvad du ønsker, der skal udbedres inden en eventuel reparation igangsættes.

Med Ford Video Check kan mekanikerne hos Ford-forhandlere filme og tydeliggøre de problemer, der findes under for eksempel et serviceeftersyn. Du kan også opleve, at din bils besøg på værkstedet, resulterer i en video, hvor du får af vide, at din bil er sund og rask.

Ford Video Check dokumenterer og forklarer, hvilket arbejde der eventuelt skal udføres. Derfor kan du som kunde være sikker på, at du ved hvad der bliver lavet – og kun betaler for det aftalte arbejde. Der bliver ikke udført arbejde uden, at du som kunde har bekræftet hvad der skal udbedres.

Når videoen er blevet optaget sender Ford-forhandleren den direkte til dig via SMS og e-mail. På den måde vælger du selv, om du vil se videoen på din telefon, tablet eller computer. Udover selve videoen indeholder sms/mailen også tilbud på udbedring af de eventuelle reparationer. Og med ét enkelt klik, kan du acceptere og bekræfte udbedringen.

“Ford Video Check er en videobaseret kommunikationsplatform, der gør processen på værkstedet meget mere gennemskuelig og er med til at øge både tilliden og kundetilfredsheden” udtaler Jörg Pilger, Marketing Director, Ford Customer Service Division, Europe.

Ford Video Check lanceres hos alle Ford-forhandlere og autoriserede værksteder på tværs af Europa i den kommende tid. I Danmark er knap 20 Ford-forhandlere trænet og i gang med Ford Video Check – og det forventes, at være fuldt implementeret inden årsskiftet. Modtagelsen af Ford Video Check har både hos de igangværende Ford-forhandlere og deres kunder været yderst positiv.

Paul Hayes, Ford Franchise Director, Group One, har testet Ford Video Check og er meget begejstret for produktet: ”Vi valgte at arbejde med Ford Video Check, fordi det er vigtigt at tydeliggøre for vores kunder, hvilket arbejde, der helt konkret skal udføres på deres bil. Vi føler, at det skaber større troværdighed i forhold til det arbejde vi udfører. Og siden projektet løb af stablen, har vi set en stigning i mængden af reparationer, som vores kunder har bedt os om at udføre”.

Du kan læse mere om Ford Video Check her.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # # 

Related links

Emner

Kategorier


About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 202,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 52,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Kontakt

Lene Dahlquist

Lene Dahlquist

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Relateret materiale

Ford kender din Ford bedst

Ford kender din Ford bedst

Ford tilbyder prisbillige serviceeftersyn og reparationer med ”Best Price Service – powered by Ford Motorcraft”. Tilbuddet henvender sig til de kunder, som er ejer af en Ford, der er ældre end 5 år og giver dem muligheden for at få udført billigere eftersyn og reparationer uden at gå på kompromis med hverken kvalitet eller service.

Det kan være svært at se forskel på en original, uoriginal og brugt del. I fremtiden vil Ford gøre alle kunder opmærksom på, hvis deres forsikringsselskab har bedt om ikke at reparere med en original reservedel.

Mange kender ikke forsikringsselskabets vilkår – og det går ud over sikkerheden

Flere forsikringsselskaber beder autoværkstederne om at benytte uoriginale eller brugte dele ved reparation af en skade, og det kan have konsekvenser for sikkerheden og bilens garanti. En ny undersøgelse udarbejdet for Ford Danmark viser, at 6 ud af 10 danskere ikke kender deres forsikringsvilkår omkring brug af reservedele. Forsikringsbetingelserne er uigennemskuelige.

Ford indfører kontaktløs service, der holder kunder trygt kørende

Ford indfører kontaktløs service, der holder kunder trygt kørende

Som følge af COVID-19’s udbredelse har Ford indført særlige forholdsregler hos samtlige af virksomhedens danske forhandlere og værksteder for at mindske smitterisikoen så vidt muligt. Det indebærer blandt andet et 'no touch'-koncept med kontaktløs service og skærpet desinficering af både prøvetursbiler og kundebiler til service.

Ford tager kampen op mod indbrud i varebiler

Ford tager kampen op mod indbrud i varebiler

For mange håndværkere er indbrud i varebilen en dårlig start på dagen. Nu tilbyder Ford at blænde låseknappen i kabinen, så der ikke er adgang til varerummet.

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.

Ford Motor Company

Borupvang 1
DK-2750 Ballerup
Danmark