Pressemeddelelse -
Ford Power-Up er fremtiden for Fords kunder
Fords kunder får færre ture forbi værkstedet i fremtiden, når det bliver muligt at give bilerne softwareopdateringer med den trådløse teknologi ’Power-Up’. En teknologi der nemt og bekvemt sørger for at bilen kontinuerligt bliver opdateret med de seneste kvalitetsforbedringer og nyeste funktioner. Som den eneste bilproducent på markedet, sørger Fords teknologi for at lave disse softwareopdateringer automatisk. Kunderne skal med andre ord ikke røre en finger.
- Softwareopdateringer er allerede en del af hverdagen på tværs af milliarder af enheder, men endnu ikke så udbredt for biler. Fords ’Power-Up’-teknologi vil ændre på det. Vi har investeret heftigt trådløs teknologi, så opdateringerne automatisk sker, mens du sover – så din køreoplevelse bogstaveligt talt ændrer sig natten over, og gør din køreoplevelse endnu bedre og mere underholdende, siger Mark Harvey, direktør, Enterprice Connectivity, Ford Europa.
De mere end seks millioner Mustang Mach-E kunder i Europa bliver de første til at opleve fordelene ved den nye teknologi. Ved hjælp af teknologien bliver Ford både klogere på den enkeltes kundes kørepræferencer, men også på eventuelle udfordringer ved bilen – en viden som Ford anvender til at foretage kontinuerlige forbedringer gennem ’Power-Up ’-teknologien. I 2028 forventes der at være produceret 33 millioner biler med Fords ’Power-Up’.
Trådløse opdateringer gør livet let for Ford-kunderne
Mange trådløse opdateringer (OTA) installeres uden kunderne lægger mærke til det. De aktiveres af en teknisk platform, der installerer den nye software i baggrunden uden at forstyrre kundernes kørsel. Det samme gør sig gældende, når den anvendte software har en opdatering. I dag oplever de fleste kunder for eksempel, hvordan de aktivt skal sætte deres mobiltelefoner til at hente de nyeste opdateringer, når deres apps skal opdateres. Ford vil være den eneste bilproducent, hvor disse opdateringer sker helt automatisk.
Opdateringer der kræver at bilen holder stille, kan planlægges i forvejen, så de finder sted, når kunden finder det mest belejligt. Fx kan kunden vælge at regelmæssige opdateringer skal ske om natten, når bilen alligevel ikke bliver brugt, men holder hjemme i carporten.
Det er anden generation af Fords infotainment system, der ligger til grund for Fords unikke og trådløse ’Power-Up’- softwareopdateringer. Teknologien gør det muligt at opdatere computermoduler i næsten alle Fords modeller, og ikke kun underholdende features, som gør sig gældende for andre mærker. Ford vil med ’Power-Up ‘-teknologien kontinuerligt kunne levere nye funktioner til kundernes biler i mange år frem.
Fremtiden for alle Fords biler
I Europa er teknologien allerede integreret i Mustang Mach-E og i den kommende tid vil Ford løbende offentliggøre, hvilke andre Ford-modeller, der også får glæde af de trådløse opdateringer
# # #
Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk– Facebook – Instagram – LinkedIn
Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification; mobility solutions, including self-driving services; and connected services. Ford employs approximately 187,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.