Pressemeddelelse -
Ford Transit er dansk erhvervslivs nr. 1
Ny Ford Transit-serie kørte fra alle konkurrenterne i 2014
Fords nyeste Transit-varebiler, som blev introduceret i Danmark i 2014, har været en kæmpe succes. Sidste år solgte Ford mere end 5.000 gulplade-biler i Danmark. Heraf var langt hovedparten én af Fords nye Transit’er.
Det betyder at Ford blev en klar nummer 1 på varebilsmarkedet i Danmark i 2014. Dermed er Ford rykket op som det absolut foretrukne varebils-mærke blandt danske virksomheder. Ford har sat sig solidt på næsten 18 procent af det danske varebilsmarked, hvilket svarer til, at der stod Ford på mere end hver sjette solgte varebil i hele 2014.
Ford har i 2014 på oplevet en stigning i salget af varebiler på hele 57 procent i forhold til 2013 – hvor Ford Transit står for 80 procent af alle solgte varebiler hos Ford. Det er især i et-tons segment, at Ford er kørt fra konkurrenterne. Transit Custom tegner sig for 2.300 – eller hele 45 procent - af alle solgte Ford-varebiler i Danmark. Til sammenligning kan ærkerivalerne VW Transporter og Renault Trafic – nummer to- og tre på listen over de mest solgte varebiler i segmentet – mønstre et salg på 2.629 eksemplarer – tilsammen!
”Vi er naturligvis glade og stolte over det flotte resultat”, siger salgschef for Ford i Danmark, Frank Skjærbæk Pedersen, som mener, at der er flere forklaringer på den markante fremgang.
”For det første rammer den nye Transit-serie plet i forhold til de behov, der er i markedet og for det andet har vi markedets bredeste udbud af varebiler. Det betyder, at vi kan imødese stort set ethvert transport-behov – og at vi kan gøre det til den rigtige pris”.
”Vi har investeret kraftigt og sat særlig fokus på erhvervskunderne. I vores nye Transit-erhvervscentre beskæftiger vi os stort set ikke med andet end erhvervstransport. Det betyder, at vi møder kunderne i øjenhøjde – vi ved, hvad der optager dem og vi ved hvad der skal til for at løse den specifikke transportopgave, de står over for. Det giver en god, kvalificeret dialog, som igen er med til at bygge videre på den tillid, der er afgørende i ethvert kundeforhold”, forklarer Frank Skjærbæk Pedersen.
Robust og bygget til det tunge arbejde
”Vi har gennem de seneste år lanceret et af de bredeste model-programmer og udviklingen har også resulteret i mere robuste, pålidelige og brændstofeffektive motorer med lange serviceintervaller. Kombinationen af disse elementer giver vores kunder mulighed for, at vælge lige netop den Transit, der passer bedst til dem” udtaler Lene Dahlquist, pressechef hos Ford Danmark
”Fords ingeniører har optimeret køredynamikken, og skabt en varebil med karakteristika som en personbil – både i bytrafik og på motorvejen, indvendig som udvendig! Kabinen i Fords nye Transit modeller fungerer som et fuldt ekviperet, kørende kontor, med de nyeste teknologier og selve komforten i Transit minder meget om den, man finder i personbiler”.
Optimisme i dansk erhvervsliv
Opgørelsen over ny-indregistrerede gulplade-biler i Danmark i 2014 viser i øvrigt en fremgang på mere end 18 procent i forhold til 2013. Det er ifølge Frank Skjærbæk Pedersen en indikator på spirende optimisme i dansk erhvervsliv.
”Bilparken tegner sig for en betydelig investering for de fleste små og mellemstore håndværks- og transport-virksomheder, så på den baggrund er der ekstra grund til at glæde sig over den flotte fremgang. Fremgangen i det seneste år vidner om en optimisme, som jeg, på baggrund af tilbagemeldingerne fra vores Transit-erhvervscentre, tror vil fortsætte i 2015”, lyder det.
Hvad mener brugerne selv…
Ford lancerede i foråret 2014 Gulpladen.dk – en onlineportal for brugere af varebiler, der samler alle de informationer, som håndværkere o.a. varebil-brugere har brug for i dagligdagen, lige fra de seneste trafikopdateringer til en forklaring på, hvad reglerne om fartskrivere betyder for arbejdskørslen.
"Formålet med Gulpladen.dk er at indgå som en naturlig del af brugerens arbejdsdag. Portalen er designet, så informationerne er let tilgængelige og vi er ikke i tvivl om, at Gulpladen.dk giver værdi blandt travle håndværkere på farten", siger Lene Dahlquist.
Gulpladen.dk lader også andre varebil-brugere, dele ud af deres bedste tips om varebiler generelt, økonomi, vedligehold og indretning – ligesom der findes artikler af de forskelligartede varebil-brugere. Hos adm. direktør Hans Christensen fra Einar Kornerup A/S er der ingen tvivl: Transitten kombinerer stabile køreegenskaber med en fornuftig pris og god service, og dét er noget, der gør en forskel for forretningen. Læs mere om Einar Kornerup A/S brug af varebiler på Gulpladen.dk
Transit-serien spænder over fire modeller - fra den lille, kompakte Transit Courier over den fleksible Transit Connect og den effektive Transit Custom til den største Transit.
Successen med salget af Ford Transit igennem 2014 gjorde sit til, at Ford indtog en samlet andenpladsen på listen over de mest solgte bilmærker i Danmark. Der stod således Ford på mere end ni procent af alle solgte biler og varebiler i Danmark i 2014.
* kilde: salgstal er fra Bilstatistik.dk
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk – Fords nyhedsbrev
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 23 manufacturing facilities (12 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 11 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year FordMotor Company was founded. European production started in 1911.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 183,000 employees and 65 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford and its products worldwide, please visit www.corporate.ford.com.