Gå til indhold
Den nye rapport giver indsigt i europæernes tanker om klimaforandringer.
Den nye rapport giver indsigt i europæernes tanker om klimaforandringer.

Pressemeddelelse -

Ny rapport viser, at europæere gerne vil skære ned på flyrejser, kødforbrug og tøjindkøb for at bekæmpe klimaforandringer

Fords seneste rapport, Climate Countdown, viser, at europæerne er villige til at gøre sit for at bekæmpe klimaforandringerne. Faktisk føler hele ni ud af 10 i undersøgelsen, at de har et personligt ansvar for udviklingen og peger på konkrete ting, de er villige til at ændre.

Rapporten er den seneste i Fords ’Go electric-serie’. Her har Ford undersøgt holdningen til klimaforandringerne blandt 14.000 europæere fordelt i henholdsvis Storbritannien, Tyskland, Spanien, Italien, Holland, Frankrig, Polen og Norge.


- Denne undersøgelse viser, hvor meget europæerne går op i klimaforandringerne, og at de hver især er villige til at gøre deres for at bekæmpe den negative udvikling, siger Stuart Rowley, øverste direktør i Ford Europa.

Mange føler et personligt ansvar
Undersøgelsens deltagerne skulle fremhæve vigtige emner, som berører Europa i dag. Alt fra emner som systematisk racisme, mentale sundhedsproblemer og økonomi nævnes i den forbindelse, men at udarbejde en global plan mod klimaforandringerne ligger i toppen af listen for europæerne. Faktisk er det kun håndteringen af covid-19 pandemien, som europæerne vurderer til at være vigtigere end kampen mod klimaforandringerne.



Netop nu er COP26 klimatopmødet i gang i Glasgow. De adspurgte i Fords undersøgelse vurderer ikke blot, at det er vigtigt at udarbejde en global plan mod klimaforandringerne, men de er også indstillede på selv at være en del af denne forandring. Hele 90 procent af de adspurgte føler et personligt ansvar og er villige til at ændre deres livsstil.

  • 25 procent er villige til at flyve mindre til udlandet
  • 15 procent er villige til ikke at spise kød
  • 45 procent er villige til ikke at anvende plastik
  • 45 procent er villige til at reducere deres energiforbrug
  • 34 procent er villige til at købe mindre nyt tøj
  • 35 procent er villige til at købe lokalt producerede varer

Kun fire procent af de i alt 14.000 adspurgte er ikke villige til personligt at ændre adfærd for at bekæmpe klimaforandringerne.

Fremtiden er elektrisk
Undersøgelsen viser en stigende anerkendelse af, at elektriske biler er fremtidens transportmiddel. Her peger 37 procent på elektriske biler, men i samme forbindelse svarer 39 procent, at de er bekymrede for, hvor de rent faktisk kan oplade deres biler.

Faktisk peger 24 procent af de adspurgte på, at opladningsmulighederne endnu ikke er optimale, mens 30 procent er bekymrede for at stå i en situation, hvor elbilen løber tør for strøm.

- Jeg tror, det er afgørende for både myndigheder, energileverandører og bilproducenter at vise forbrugerne alle de muligheder, som elektrificeringen giver os, og at vi i den forbindelse udvikler den nødvendige infrastruktur. Det er kun med en fælles indsats, at vi kan indfri dette. Ford satser alt på elektrificering, og vi er stolte over at vise forbrugere vejen i skiftet til elektriske biler, siger Rowley afslutningsvis.

Læs hele ’Go Electric-rapporten’ her.

# # #

Følg Ford på MynewsdeskFord.dk FacebookInstagramLinkedIn

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

*Research methodology – To better understand people’s views on climate change, as well as their understanding of electric vehicles, we commissioned a survey of 2000 adults from across the UK, Germany, France, Italy, Spain, Poland, and 1000 in the Netherlands, Norway.

The surveys, conducted by independent research agency OnePoll, covered a range of broad topics on climate change issues. The sample for each country was nationally and regionally representative by age and gender – except Poland and the Netherlands – and the results weighted to account for population differences. All surveys adhered to MRS code of standards.

Emner

Tags


About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan, that is committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for and deepen the loyalty of those customers. Ford designs, manufactures, markets and services a full line of connected, increasingly electrified passenger and commercial vehicles: Ford trucks, utility vehicles, vans and cars, and Lincoln luxury vehicles. The company is pursuing leadership positions in electrification, connected vehicle services and mobility solutions, including self-driving technology, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 186,000 people worldwide. More information about the company, its products and Ford Motor Credit Company is available at corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (10 wholly owned facilities and four unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt

Lene Dahlquist

Lene Dahlquist

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620 Fords online pressekit

Relateret materiale

Relaterede nyheder

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.