Pressemeddelelse -
Sportsligt design til en lav pris – Fords nye ST-Line fremhæver dynamikken i Fiesta og Focus
Med tydelige træk fra Fords sprudlende sportsmodeller Fiesta ST og Focus ST lanceres de mere jordnære udgaver af Fiesta og Focus nu med et dynamisk design fra Ford Performance. ST-Line er en ny måde for Fords kunder at få et endnu mere sportsligt look på de køreglade modeller Fiesta og Focus i forbindelse med en hel række af motorer til meget attraktive priser fra 180.400 kr.
Fiesta ST-Line introduceres med tre udgaver af den prisvindende 1-liters EcoBoost-benzinmotor med 100, 125 og hele 140 hk – ST-Line erstatter varianten Sport
I Focus ST-Line kan kunderne vælge fleksible og stærke motorer med op til 182 hk, og der er både EcoBoost-benzinmotorer og TDCi-dieselmotorer på programmet
Den sportslige designlinie ST-Line inspireret af Ford Performance inkluderer Rock Metallic Grey-alufælge og grill i bikube-mønster udvendigt, sportssæder med røde syninger og ST-inspireret læderrat med perforeringer i kabinen
I løbet af 2016 kommer endnu tre modeller i Fords modelprogram med ST-Line-udstyr – den ene er Mondeo
Et sportsligt design, et dynamisk snit – en bil der står frem som særligt sportslig hænger for de fleste modellers vedkommende også sammen med en kraftig motor, hvilket Fords dynamiske duo Fiesta ST og Focus ST mildest talt er fremragende eksempler på.
Mange kunder har imidlertid et ønske om at få netop det frække design og det sportslige snit, men uden at motoren skal være helt så kraftig som i en ST – og til en lavere pris. Ford lancerer nu den helt rigtige løsning til kunder med netop det ønske: ST-Line. De danske priser for ST-Line-modellerne er så attraktive, at ST-Line er en af markedets bedste muligheder for at få dynamisk design og udstyr uden at blive ruineret.
Den nye udstyrslinje til Fiesta og Focus fremhæver et i forvejen dynamisk design, og som navnet ST-Line så tydeligt antyder, er elementerne i designet kraftigt inspireret af ST-modellerne. Et sportsligt image for to dynamiske Ford-modeller bliver med andre ord kraftigt understreget af den nye ST-Line-udstyrslinje.
”Vores nye ST-Line er en klar anerkendelse af, at flere kunder gerne vil have den sportslige stil og opleve den skarpere køredynamik, som er kernen i vores Ford Performance-modelprogram, som inkluderer Focus ST og RS, Fiesta ST og selvfølgelig den nye GT, Fords superbil. Stigningerne i salget af vores sportslige modeller i Europa vil i år nå op på 50 procent sammenlignet med 2015, og det sportslige image, der følger med, er ST-Line med til at underbygge,” siger Roelant de Waard, vicepræsident for marketing, salg og service hos Ford Europa.
En fremhævelse af dynamikken – i design og køreegenskaber
Ford Fiesta og Ford Focus er kendt for en dynamik og en køreglæde, som kan få et smil frem på læben selv på den mørkeste gråvejrsdag, og derfor er der ingen tvivl om, at de to er et fantastisk udgangspunkt for en ny og dynamisk designlinje med inspiration fra ST-modellerne. I Fiesta-modelprogrammet bliver ST-Line en erstatning for den hidtidige Sport-model.
ST-Line er ikke bare enkelte stylingelementer, men en nøje sammensat løsning, som er ganske tydelig og perfekt integreret på både indersiden som ydersiden af Fiesta og Focus. ST-Line er skabt med udgangspunkt i udstyrsvarianterne Trend, der sikrer et solidt standardudstyr i kombination med meget fornuftige priser.
Det starter med en ny grill med bikube-mønster og tågeforlygter med mørke indfatninger. På Fiesta ST-Line er der tilføjet en spoilerlæbe under kofangeren, på Focus ST-Line et særligt indlæg i kofangeren, og LED-kørelys er integreret i forlygterne. I den anden ende har begge modeller en tydelig diffuser integreret i nederste del af kofangeren, og Fiesta ST-Line har en stor tagspoiler.
Fra siden er ST-inspirationen ikke til at overse. Dybe, men velintegrerede sideskørter får Fiesta ST-Line og Focus ST-Line til at virke lavere, og alufælgene i den mørktonede Rock Metallic Grey-lakering er et dynamisk statement i sig selv – på Fiesta ST-Line er de i størrelsen 16”, på Focus ST-Line er de 17”. På forskærmene minder ST-Line-logoer om, at der er gjort noget ekstra ud af disse udgaver af Fiesta og Focus.
Når man åbner døren i en af de nye ST-Line-modeller, møder man øjeblikkeligt ændringer, der står i sportens tegn. For det første er der de velstøttende sportssæder med røde syninger og et sportslæderrat i ST-stil med perforeret læder og grå syninger. Kigger man lidt nærmere, vil man opdage sort stof på indersiden af taget og stolperne, en gearknop i ST-stil og indstigningslister med ST-Line-logo. I Fiesta ST-Line er der desuden tilføjet aircondition og SYNC 1.1 med Bluetooth og automatisk nødopkald.
Der er god grund til, at Fiesta ST-Line og Focus ST-Line kommer med sportssæder og et perforeret sportslæderrat, som giver det perfekte greb. ST-Line er nemlig også lig med sportsundervogn, der giver endnu mere præcision og dynamik. Sportsundervognen er sænket 10 mm i forhold til standardundervognen.
Omfattende udvalg af motorer til ST-Line
Ford har valgt at give kunder til de nye ST-Line-modeller et bredt udvalg af motorer. Fords prisvindende 1-liters EcoBoost-benzinmotor med tre cylindre og turbo har netop igen taget prisen for International Engine of the Year i sin klasse, og den er selvfølgelig med i ST-Line-opliningen i både Fiesta og Focus – i Fiesta ST-Line fås den med 100, 125 og hele 140 hk, mens kunderne har mulighed for at vælge udgaven med 125 hk i Focus ST. Trods motorernes styrke og trækkraft udledes kun mellem 99-114 gram CO2 per kilometer i Fiesta, afhængigt af modellen, og 108 gram CO2 per kilometer i Focus.
I Focus ST-Line kan kunderne vælge den nye 1,5-liters EcoBoost-benzinmotor med 150 eller 182 hk, som har rigeligt bundtræk og giver strålende præstationer uden at det går ud over brændstoføkonomien.
Focus ST-Line kan også udstyres med en økonomisk og stærk TDCi-dieselmotor, enten en 1,5-liters med 120 hk eller en 2-liters version med 150 hk – motorer med overlegent kraftoverskud og brændstofforbrug på op til 26,3 km/l.
Dynamisk design fra kun 180.400 kr.
Den nye Fiesta ST-Line fås som hatchback med fem døre – og Focus ST-Line kommer som hatchback med fem døre og som stationcar. Alle motorvarianter i Fiesta og Focus ST-Line kommer som standard med præcise manuelle gearkasser, mens kunderne til Focus ST-Line til alle motorer kan udstyre bilen med en automatisk gearkasse mod merpris.
De nye Fiesta ST-Line-modeller kan allerede nu bestilles hos de danske Ford-forhandlere. Priserne starter ved 180.400 kr. for en Fiesta ST-Line 1,0 EcoBoost med 100 hk og fem døre. Med 125 hk er prisen blot 185.980 kr., og merprisen for den 140 hk stærke Fiesta STl-Line, der klarer 0-100 km/t på kun 9 sekunder, er overraskende lav – prisen er blot 189.800 kr. Priserne for Focus ST-Line er endnu ikke helt på plads, men Ford Danmark regner med en merpris i forhold til Trend-varianterne på 15-20.000 kr.
Senere i år vil også Mondeo blive introduceret med den sportslige ST-Line-udstyrslinje - og yderligere en af Fords modeller introduceres i løbet af 2016 som ST-Line.
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global automotive and mobility company based in Dearborn, Michigan. With about 201,000 employees and 67 plants worldwide, the company’s core business includes designing, manufacturing, marketing, financing and servicing a full line of Ford cars, trucks, SUVs and electrified vehicles, as well as Lincoln luxury vehicles. At the same time, Ford is aggressively pursuing emerging opportunities through Ford Smart Mobility, the company’s plan to be a leader in connectivity, mobility, autonomous vehicles, the customer experience and data and analytics. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford and its products worldwide or Ford Motor Credit Company, visitwww.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 53,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 68,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 8 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.