Pressemeddelelse -
Ford vinder 'Årets bedste pressemeddelelse 2014'
Det var tre gode pressemeddelelser fra henholdsvis Ford, Nationalmuseet og PriceRunner.dk, der kæmpede i finalen om at blive den bedste danske pressemeddelelse udsendt i 2014, men kun en kunne løbe, eller skulle man sige køre, med sejren. En netop overstået online afstemning har nemlig kåret pressemeddelelsen ‘Har du taget en "selfie" bag rattet?’ udsendt af Ford som den bedste fra 2014.
Fords pressemeddelelse "Har du taget en "selfie" bag rattet?" blev udsendt den 29. september 2014 og handlede om unge europæiske bilisters trang til at fiske mobilen frem bag rattet og tage en selfie.
Ifølge Ford kan en selfie distrahere en bilist i 14 sekunder, mens et tjek på sociale medier kan koste helt op til 20 sekunder. Det svarer til, at en bil, der kører 100 km/t, når at køre 560 meter – eller fem fodboldbaner.
- Jeg er rigtig glad og stolt over, at så mange mennesker har vist interesse for vores pressemeddelelse. Nyhedsopdateringer på Fords pressecenter har høj prioritet, og vores mål er at tilbyde medierne idéer til historier med lidt skæve vinkler, iøjnefaldende illustrationer, der bunder i relevant information og - specielt i dette tilfælde med Selfie-historien - aktuelle undersøgelser. At modtage prisen for Årets bedste pressemeddelelse er en skøn anerkendelse, og på det personlige plan supermotiverende for at fortsætte det gode pressearbejde i fremtiden, siger en smilende Lene Dahlquist, Communication & Public Affairs manager fra Ford Danmark.
Læs Årets bedste pressemeddelelse 2014 "Har du taget en "selfie" bag rattet?"
De to øvrige pressemeddelelser fra henholdsvis PriceRunner.dk og Nationalmuseet handlede om danskernes måde at optage video med deres mobiltelefoner samt en udstilling om danskernes forhold til sex fra år 1660 til i dag.
- Mange af de indsendte pressemeddelelser er fine eksempler på, at de spændende historier sjældent opstår af sig selv ude i virksomhederne. Der skal arbejdes hårdt og kreativt for at skabe de gode historier, der både appellerer til virksomhedernes målgrupper, og som falder inden for de områder, hvor virksomhederne gerne vil have deres stemmer hørt. Det indhold, vi har modtaget, er meget imponerende og viser, at pressemeddelelsen bestemt ikke er ved at uddø - den har bare udviklet sig, siger marketingansvarlig fra Mynewsdesk Danmark, Magnus Snoer.
Nomineret til Årets Newsroom 2014
I december måned blev Ford også nominerede, som en af tre virksomheder med det bedste pressecenter i kategorien "Mellemstore virksomheder". Her gik Årets Newsroom 2014 til Nationalmuseet. Hos Ford er vi stolte af, at være blandt top 3 med vores pressecenter.
- Både vinderne og de nominerede er skoleeksempler på, hvordan man skaber godt, kontinuerligt indhold, og vi anbefaler alle, der arbejder med kommunikation, til at lade sig inspirere af virksomhedernes Newsrooms slutter Magnus Snoer.
Related links
Emner
Kategorier
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 50,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 69,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (13 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 11 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 183,000 employees and 65 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford and its products worldwide, please visit www.corporate.ford.com.