Pressemeddelelse -
Fords Trend Report 2018 - 10 vigtige tendenser
I en tid med skiftende trends og konstant udvikling bliver mange overvældet over de ændringer, der hele tiden finder sted i verden. Læs om de vigtigste tendenser fra Fords 2018 Trend Report her.
Fords 2018 Looking Further med Ford Trend Report går i dybden med nye trends og tendenser over hele verden.
Folk føler sig i stigende grad splittet af både uro, omvæltninger og alle de andre ændringer der finder sted i verden. Mere end 60 procent af den voksne befolkning i verden, føler sig overvældet af de konstante ændringer, der sker omkring dem.
”Vi lever i meget interessante tider,” fortæller Sheryl Connelly, Fords globale Consumer Trends & Futuring Manager. ”Skiftende prioriteringer på globalt plan, voldsomme politiske omvæltninger og mere fokus på social ulighed ligger øverst på listen over tendenser– det har medført en stor forvirring blandt verdens befolkning. Men hvis man sætter alt kaos og konflikt til side, vokser en ny energi og kreativitet frem blandt folk som aldrig før. Med alt fra medfølelse og skyld til øget aktivisme, mener den voksne befolkning, at deres handlinger kan føre til en positiv forandring”.
Mens vores samfund vil have større og større byer, vores miljø er truet og verden oplever økonomisk ustabilitet, fortsætter Ford sit arbejde for mere tilgængelige og miljøsikre mobilitetsløsninger, der fungerer i urbane såvel som landlige miljøer.
Hvert år fokuserer Ford på globale trends for at få en forståelse af, hvordan samfundet udvikler sig, og hvordan virksomheder skal reagere i fremtiden.
Nøgletal fra rapporten
- 39 procent af den voksne befolkning føler ikke, at det er et problem at dele personlige oplysninger med virksomheder, men 60 procent er irriterede over hvor mange af deres oplysninger, der ligger frit tilgængeligt.
- 76 procent af den voksne befolkning synes, at det er utrygt, hvis virkomheder ved for meget om dem.
- 52 procent af den voksne befolkning mener, at kunstig intelligens vil gøre mere skade end gavn, mens 61 procent mener, at der er håb for en fremtid med selvkørende biler.
- 68 procent af den voksne befolkning er overvældede over den lidelse, der findes rundt om i verden, 51 procent føler sig skyldige over, at de ikke gør mere.
- 81 procent af den voksne befolkning er bekymrede for den voksende forskel mellem rig og fattig.
- 54 procent af den voksne befolkning føler sig mere stressede end de gjorde for et år siden – hos de unge mellem 18 og 29 år ligger tallet på 65 procent.
Det betyder det for fremtiden
Fords 2018 Looking Further med Ford Trend Report hjælper med at forstå hvad disse trends kan betyde for fremtiden – både for forbrugere og for virksomheder. Ford er gået i dybden med 10 trends:
- 1.The Edge of Reason: Den globale omvæltning er tydelig i alt fra politik til popkultur. Folk reagerer på ændringerne på forskellige måder, men fælles er at alle bliver overvældet af ændringerne. Forbrugere er blevet sultne efter nye måder at tilpasse og adaptere sig på.
- 2.The Activist Awakening: Med så mange forskellige meninger, der konstant rammer os og som der skal tages stilling til, kan vi føle en utryghed, Det kan være svært at vide hvad man selv mener. Vores konventionelle viden og forventninger bliver overhalet af ny viden – og er til sidst slet ikke relevante.
- 3.Minding the Gap: Over hele verden er rampelyset på ulighed. Både aktivister og iværksættere forsøger med nye metoder at forbedre adgang til uddannelse, produktiv beskæftigelse, lukke lønforskelle og adgang til grundlæggende levestandard og infrastruktur.
- 4.The Compassionate Conscience: Med en allestedsnærværende nyhedsstrøm er vi altid bevidste om de udfordringer forbrugerne står over for. Folk reflekterer ofte over deres rolle i samfundet – og hvordan de kan være mere engagerede.
- 5.Mending the Mind: Forbrugere og institutioner ved at en sund krop følger et sundt sind. Derfor flytter mental sundhed helt op til frontlinjen hos det enkelte individ, og regeringer og virksomheder.
- 6.Reatil Therapy: Mange forbrugere er på en evig jagt efter noget nyt og spændende – hvad end det er materielle varer eller oplevelser, der bringer glæde med sig. Mens de tjenester, der giver effektivitetserfaringer, vokser, finder forbrugerne nu ud af, at de kan købe noget, der aldrig har været til salg – tid.
- 7.Helplessly Exposed: Big Data hævder at kunne tolke vores adfærd, og skal i teorien hjælpe forbrugere. Men med Big Data kommer også Big Bias – og så snart personlige oplysninger er afgivet, kan forbrugerne blot håbe, at virksomhederne bruger dem forsvarligt.
- 8.Technology’s Tipping Point: Virtual Reality, kunstig intelligens og selvkørende biler – teknologi, der engang kun var science fiction, er allerede nu ved at blive implementeret i vores dagligdag. Over hele verden bekymrer forbrugere sig over, hvad intelligente teknologier vil betyde for samfundet i fremtiden.
- 9.Singled Out: Er ægteskab og forældreskab stadig definitionen på ”det gode liv”? Par, der i dag har flere muligheder og et længere liv, tænker i højere grad på engagement og opfyldelse af personlige behov.
- 10.Big Plans for Big Cities: I 2050 forventes 75 procent af verdens befolkning at bo i byområder. For at udnytte byernes fulde potentiale og for at sikre, at de er gode og sunde steder at bo, skal der på en smart måde planlægges transport, besæftigelse, boliger, wellness initiativer og en infrastruktur, der kan rumme den blomstrende befolkning.
En smartere fremtid
Mens 87 procent af forbrugerne er enige om, at byer skal have bedre transportmuligheder, ligger Ford unikt positioneret til at levere meningsfulde løsninger til forbrugere overalt. Med forbundne, vedvarende og autonome teknologier, der konstant er under udvkling og hurtigt kan ændre på transpormuligheder, engarerer Ford sig i fremskridt, forbrugerne kan stole på.
Du kan læse den komplette Looking Further med Ford Trend Report på: www.fordtrends.com
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 203,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 52,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.