Få vores nyheder på mail

Information om servicekampagne på Ford Kuga Plug-in Hybrid

Pressemeddelelse   •   Aug 11, 2020 10:00 CEST

BALLERUP, 11. AUGUST 2020. Ford Motor Company har identificeret en potentiel teknisk fejl i visse Ford Kuga Plug-in Hybrid til kunder i Europa, herunder også i Danmark. Årsagen er en potentiel fare for overophedning af bilens højspændingsbatteri, som skal korrigeres.

Ford Motor Company har i forbindelse med virksomhedens løbende kvalitetsprocesser identificeret en potentiel fejl på Ford Kuga Plug-in Hybrids højspændingsbatteri. Den potentielle fejl berører udelukkende Kuga Plug-in Hybrid-modeller produceret før 26. juni 2020. Antallet af potentielt berørte Kuga Plug-in Hybrid i Danmark er 2.901 ud af de 6.500 solgte enheder i alt.

I det højst usandsynlige tilfælde, at Kuga Plug-in Hybrids batteri har udviklet en teknisk fejl, kan det være nødvendigt for batteriet at frigive gasser for at komme af med både tryk og varme. Dette kan under ekstreme forhold potentielt udgøre en risiko for overophedning af de omkringliggende materialer, som i sjældne tilfælde kan udgøre en brandfare. Dette kan også opstå, mens bilen står parkeret under opladning uden opsyn.

Hvad skal man gøre som kunde?
Den 13. august vil Ford Motor Company sende information ud til berørte ejere af Kuga Plug-in Hybrid-modeller, som er produceret inden den 26. juni 2020.

Hvis man som berørt kunde har appen FordPass tilknyttet til sin bil, vil man også i appen kunne se information om servicekampagnen fra den 13. august.

Hvis man ikke har FordPass, kan man fra den 13. august slå sin bil op via Fords Etis-platform og se, om den er indbefattet af servicekampagnen.

Berørte kunder kan fra 13. august kontakte deres autoriserede Ford-forhandler for at aftale en tid for udbedring af kampagnen, som vil ske fra den 24. august og frem. Omkostninger i forbindelse med servicekampagnen sker på Ford Motor Companys regning uden omkostning for kunden.

Indtil servicekampagnen er udbedret, må Kuga Plug-in Hybrid IKKE oplades via kabel – hverken derhjemme eller offentligt, herunder heller ikke med nødlader, da dette i sjældne tilfælde kan udgøre en brandfare. Samtidig skal al kørsel foregå i køreprogrammet EV Auto. Ford Motor Company forsikrer om, at det stadig er trygt for ejere af allerede udleverede Kuga Plug-in Hybrid at køre videre i deres bil, indtil servicekampagnen er udbedret, såfremt kørsel foregår efter ovenstående anvisninger.

Dette betyder også, at der vil opstå forsinkelse på udleveringen af de Kuga Plug-in Hybrid, der endnu ikke er blevet overleveret til kunder. Kunderne vil blive kontaktet af deres Ford-forhandler, så snart deres Kuga Plug-in Hybrid har fået foretaget udbedring af kampagnen og dermed kan udleveres.

Ford Motor Company beklager den ulejlighed, som Ford Kuga Plug-in Hybrids servicekampagne måtte forårsage. Det sker i virksomhedens bestræbelse på altid at levere biler, der lever op til de højeste kvalitets- og sikkerhedskrav, så man som kunde til enhver tid kan være helt tryg ved sin Ford.

Hvordan finder man ud af, om ens bil er omfattet af en servicekampagne?
Som led i en servicekampagne kan det være nødvendigt for Ford Motor Company at tilbageholde eller tilbagekalde et antal biler, som skal have foretaget en eller anden form for kontrol, ændring eller reparation.

Ud over de tiltag, som Ford Motor Company igangsætter ved en servicekampagne, har du som Ford-kunde også altid mulighed for selv at tjekke, om der er udestående servicekampagner på din Ford via Fords Etis-platform. Her skal du i venstre kolonne blot indtaste din bils registreringsnummer. Alternativt kan du i højre kolonne indtaste din bils 17-cifrede stelnummer (også kaldt VIN-nummer), som findes på det lille skilt i din bils forrude.

Tekniske servicekampagner udbedres uden udgift for dig som kunde på alle autoriserede Ford-værksteder. Som Ford-kunde er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste Ford-forhandler eller Fords kundeservice i tilfælde af spørgsmål.

Ford Motor Company forpligter sig til at levere sikre biler af højeste kvalitet og adressere potentielle fejl omgående. Det vigtigste for Ford Motor Company er, at du som kunde fortsat kan være tryg ved din Ford.

Læs mere om Ford Kuga Plug-in Hybrids servicekampagne på Ford.dk.

# # #

Følg Ford på MynewsdeskFacebookFord.dk

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification; mobility solutions, including self-driving services; and connected services. Ford employs approximately 188,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 58,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Kommentarer (0)

Tilføj kommentar

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.