Pressemeddelelse -
København er centrum for Fords europæiske lancering af ny elbil
I disse uger danner København rammerne for Fords europæiske ’Bring On Tomorrow Live’ event i forbindelse med lanceringen af Fords nyeste elbil, Ford Explorer. Mere end 3.000 gæster deltager i det store event i Bella Center – her i blandt Jim Farley, Fords amerikanske præsident og CEO, og Martin Sander, der står i spidsen for Ford Model e.
I seks uger pryder de mørkeblå Ford-flag over Bella Center, hvor Ford Europa har inviteret til flere tusind europæiske forhandlere og medarbejdere til København til det store ’Bring On Tomorrow Live’ event. Her får gæsterne et særligt indblik i Fords ambitiøse fremtid og elektriske modelprogram, der udvides hastigt i disse år.
Fords amerikanske præsident og CEO, Jim Farley, byder i dag velkommen fra scenen i Bella Center sammen med Martin Sander, der står i spidsen for Ford elektriske modelprogram – Ford Model e. Her vil de sammen med Elena Ford, Chief Customer Experience Officer i Ford og tipoldebarn til Henry Ford, afholde Fords internationale Town Hall live fra København for Fords mange tusind ansatte verden over. Det er første gang, at disse besøger Danmark, og at Danmark er vært for så stort et Ford event.
Et innovativt online univers for fremtidens elbiler
Fords kunder kan se frem til et innovativt online univers og showroom, virtuelle testkørsler og meget mere, når de i fremtiden skal bestille deres elbil online hos Ford. Det er blandt andet budskabet fra scenen i Bella Center i dag.
- Kunder af elektriske biler ser verden anderledes. Ford er godt på vej til at blive et elektrisk bilmærke med udelukkende elektriske personbiler i 2030. Det er vores vision at gøre det nemmere og endnu mere tiltalende end nogensinde før for vores kunder at udforske, købe og eje en elbil. Det er uanset, om de skifter til en elbil for første gang eller allerede er en erfaren ejer af en elbil, siger Martin
Sander.
Det nye kundeunivers er designet til at gøre livet lettere for Fords kunder. Her vil kunderne udover at kunne bestille testkørsel også kunne bestille og konfigurere bilen og følge produktionen af den tæt, så de hele tiden holdes opdateret med seneste viden om deres bil. Fords kunder vil stadig kunne benytte sig af ekspertisen fra forhandlerne, hvis kunderne ønsker at opleve bilen på nærmeste hold eller få mere af vide både før og efter, de har modtaget deres nye elbil.
- Ford ønsker til at behandle vores kunder som familie. Det betyder også en forståelse af, hvad vores kunder har brug for og desuden hjælpe dem med at leve deres bedste liv. Vores forhandlernetværk i hele Europa er nøglen til at transformere Fords kundeservice til en digital oplevelse. Denne transformation tager udgangspunkt i en i forvejen stærk service opbygget gennem generationer, siger Martin Sander.
København – et oplagt valg
At København danner rammerne for Fords store ’Bring On Tomorrow Live’ event, er på mange måder et oplagt valg. Ford har indenfor de seneste år trykket speederen i bund for ambitionsniveauet for elektrificering. Inden udgangen af 2024 forventes Ford at have lanceret hele ni elektriske modeller. Danmark oplever i disse år en voldsom stigning i antallet af elektrificerede biler og er samtidig foregangsland indenfor bæredygtighed – et emne, der også har optaget Ford gennem mange år.
I sidste måned udgav Ford for 24. gang sin årlige bæredygtighedsrapport ’Road To Better’, der sætter fokus på Fords arbejde med bæredygtighed. For eksempel har Ford nedbragt brugen af ferskvand med 76,1 % siden år 2000, og arbejdet med at integrere bæredygtighed i den globale virksomhed fortsætter hver eneste dag.
Ford har udover de flere tusind gæster også inviteret en række udvalgte europæiske influenter til København, der udover at blive klogere på Ford, også bliver præsenteret for Fords danske samarbejdspartner, Copenhagen Cartel. Det fremadstormende brand genanvender tekstiler fra blå fiskenet til at fremstille fashionabelt badetøj. I forbindelse med deres kamp for renere verdenshave er Fords elektriske varebil, Ford E-Transit, omdannet til en pop-up shop, men spiller samtidig en aktiv rolle i brandets beach clean ups, der foregår rundt om i landet i sommermånederne.
Influenterne skal under deres besøg også opleve København på nærmeste hold, men det foregår ikke kun bag rattet i en elbil, som man ellers kunne tro. Med afsæt i Fords initiativ ’Park The Car’, skal influenterne i stedet for opleve København på elcyklen. Det kan måske vække undring hos nogen, at det ikke sker i bil, men ved mindre ture under fem kilometer, som kan foretages på gåben eller cykel, opfordrer Ford netop til at lade bilen stå – for miljøets og helbredets skyld.
# # #
Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk– Facebook – Instagram – LinkedIn
Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/p...
# # #
Emner
Kategorier
Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) is a global company based in Dearborn, Michigan, committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for customers and deepen their loyalty. Ford develops and delivers innovative, must-have Ford trucks, sport utility vehicles, commercial vans and cars and Lincoln luxury vehicles, along with connected services. The company does that through three customer-centered business segments: Ford Blue, engineering iconic gas-powered and hybrid vehicles; Ford Model e, inventing breakthrough EVs along with embedded software that defines exceptional digital experiences for all customers; and Ford Pro, helping commercial customers transform and expand their businesses with vehicles and services tailored to their needs. Additionally, Ford is pursuing mobility solutions through Ford Next, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 174,000 people worldwide. More information about the company and its products and services is available at corporate.ford.com.
Ford, a global American brand woven into the fabric of Europe for more than 100 years, is committed to freedom of movement that goes hand-in-hand with looking after the planet and each other. The company’s Ford+ plan, with Model e, Ford Pro and the Ford Blue business units is accelerating its European transformation to an all-electric and carbon neutral future by 2035. The company is driving forward with bold, new EVs, each one designed with European drivers in mind and innovating with services to help people connect, communities grow, and businesses thrive. Selling and servicing Ford vehicles in 50 individual European markets, operations also include the Ford Motor Credit Company, Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (eight wholly owned and six unconsolidated joint venture facilities) with four centres based in Cologne, Germany; Valencia, Spain and at our joint venture in Craiova, Romania and Kocaeli, Türkiye. Ford employs approximately 34,000 people at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 56,000 people including unconsolidated businesses across Europe. More information about the company, its products and Ford Credit is available at corporate.ford.com.