Pressemeddelelse -
Tidligere NOMA-kok 'going West' i ny Ford Mondeo
I forbindelse med lanceringen af den ny Ford Mondeo har Ford Motor Company Danmark endnu engang i samarbejde med bureauet Very fået færten af en inspirerende historie. Filmen knytter Ford Mondeo sammen en af dansk gastronomis store skikkelser, en mand som dog indtil nu har været en velbevaret hemmelighed. Resultatet er blevet en smuk film med et universalt budskab.
En mand og hans mission
I lighed med de tidligere film i Fords ”Supporting Succes Against the Odds” film serie, følger vi i filmen ”The Nordic Explorer” en mand på en mission. Den tidligere NOMA-kok Søren Westh afsøger et vinterkoldt dansk landskab i sin Ford Mondeo, på jagt efter nye muligheder med kuriøse ingredienser og en mere bæredygtig måde at tænke madlavning på.
Marketingchef hos Ford, Tom Maxmølris, fortæller om samarbejdet: “Søren var perfekt i forhold til at skabe en anderledes historie om Ford Mondeo. Filmen illustrerer på fineste vis at Ford Mondeo ikke blot er en smuk bil, men en bil i særklasse med hensyn til gennemtænkte løsninger.
Det universelle budskab
Historiens hovedperson er for den brede befolkning et relativt ubeskrevet blad, men i gastronomiens verden er historien en anden. Med et CV der tæller tid som kok hos både NOMA og El Bulli, samt en ledende rolle i den internationale succes Nordic Food Lab, har Søren været med til at sætte dansk gastronomi solidt på landkortet internationalt set - og bærer sin naturlige del af æren for NOMAs sejrsgang i staten af 00’erne og op til i dag. Søren udvikler sig konstant og i dag handler det om noget andet, noget mere end bare det, at skabe nye spændende retter.
”I dag er jeg drevet af en dybt forankret lyst til at give mit bidrag til, at gøre vores samfund mere bæredygtigt. Jeg vil gerne være med til at vise, at vi kan ændre vores madvaner og derigennem ændre de vilkår vi efterlader til den næste generation. På den måde er ”gastronomien” blevet større end bare mig selv”, forklarer Søren Westh.
Nordisk æstetik
I samarbejde med bureauet Very og pladeselskabet Fake Diamond, har Ford sat scenen for at hylde på en gang den dynamiske danske natur og fauna, samt deres komplimentære smukke Mondeo, som Lene Dahlquist, Public Affairs Manager hos Ford Danmark forklarer: ”Vores mission med filmen er, at vise hvordan en bil som Mondeo ikke bare bringer dig fra A til B, men samtidig højner æstetikken i din hverdag. Samarbejdet med Søren Westh giver rigtig god mening, idet vi hos Ford – præcis som Søren Westh – kontinuerligt udvikler os, til glæde for den fremtidige forbruger af vores produkter.”.
Se filmen The Nordic Explorer på Vimeo. Se også Fords første film i serien Success against the Odds med surferdrengene fra Oh Dawn, The Worst Idea Ever - Dude
# # #
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
- Kunst, kultur, underholdning
- Erhverv
- Miljø, energi
- Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler
- Livsstil, mode, fritid
- Videnskab, teknik
- Sociale spørgsmål
- Virksomhed, generelt
- Jordbrug, landbrug, fiskeri
- Medier, kommunikation
- Detailhandel
- Industri, produktion
- Transport
- Motor
- Mad, drikke
- Motorsport
- Salg
- Motorer, biler, motorcykler
Kategorier
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 23 manufacturing facilities (12 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 11 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year FordMotor Company was founded. European production started in 1911.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Michigan manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 187,000 employees and 62 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford and its products worldwide, please visit www.corporate.ford.com.