Gå til indhold
Laura Christensen er perfekt uden filter i viral film fra Ford.

Nyhed -

Laura Christensen er perfekt uden filter i viral film fra Ford.

En ny film for Ford C-MAX med Laura Christensen i hovedrollen sætter fokus på vores brug af sociale medier, og hvordan vi hver især er med til at iscenesætte vores liv bedst muligt over for venner og bekendte.

Filmen følger i hælene på Laura Christensen når hun er til børnefødselsdag, til møde på jobcentret, sidder fast i en bilkø og en del andre situationer, vi alle kender lidt for godt fra vores hverdag. Situationer, der står i skærende kontrast til det perfekte billede, der fremvises på de sociale medier. Det ønsker Ford at sætte fokus på.

Meningen med galskaben er selvfølgelig at udfordre den forestilling, vi alle har om hvor glamourøst de andres liv er, og tilføre det en mere ærlig vinkel. Krydret med en snert af ironi holder Laura forestillingen om det søde liv ud i strakt arm.

Laura Christensen fortæller: ”Da vi lavede filmen talte vi om, at mit liv jo ikke adskiller sig fra alle andre forældres. Man vil jo gerne være den fede person, der har overskud til at bage bollerne, holde børnefødselsdagen og så i øvrigt også lige se super smart ud samtidig”, og fortsætter ”Faktum er bare, tror jeg, at det er de færreste, der har tid til det i hverdagen – og i øvrigt kan overskue det. Og sådan har alle forældre det jo; ja alle mennesker i det hele taget”.

”Vores budskab er først og fremmest aktuelt og så handler det om værdier. Ford er et brand, der tør tale om andet end teknologi og hestekræfter”, siger Lene Dahlquist, pressechef hos Ford Danmark, og fortsætter ”Vores formål med branded content, er at skabe relevant indhold som vores målgruppe kan engagere sig i”.

Kristine Dam Jensen, Marketing & Communication Supervisor hos Ford Danmark, fortsætter: ”Hos Ford arbejder vi sammen med vores mediebureau, Mindshare, ud fra præmissen ’Social by design’ – at det vi laver skal skabe samtaler, ellers skaber det ingenting. Så når vi skal tale om Ford C-MAX, er det ikke familiebilen samtalen omhandler, men om dem, der bruger bilen. Som altid er den bedste måde at få folk i tale på ved at berøre et emne, der rører noget i os”.

Filmen, som Ford har lavet i samarbejde med Laura Christensen og Mindshare, er en del af en kampagne, der skal udfordre vores holdninger om det perfekte familieliv under kampagnens hashtag #perfektudenfilter.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

Related links

Emner

Kategorier

Kontakt

Lene Dahlquist

Lene Dahlquist

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Relateret materiale

Tidligere NOMA-kok 'going West' i ny Ford Mondeo

Tidligere NOMA-kok 'going West' i ny Ford Mondeo

I forbindelse med lanceringen af den nye Mondeo har Ford Danmark endnu engang fået færten af en inspirerende historie. Filmen The Nordic Explorer knytter Ford Mondeo sammen en af dansk gastronomis store skikkelser, hidtil har været en velbevaret hemmelighed. Resultatet er endnu en smuk film med et universalt budskab i serien Ford Supporting Success against the Odds.

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.

Ford Motor Company

Borupvang 1
DK-2750 Ballerup
Danmark