Pressemeddelelse -
Digital detox er det nye sort
I en tid fuld af skiftende trends og teknologiske landvindinger kan det være overvældende at følge med i verdens konstante udvikling. Fords årlige Trend Report ser frem mod det nye års vigtigste tendenser.
Ford Trends Report 2019, den syvende udgave af slagsen, er bygget på besvarelser fra mere end 14.000 adspurgte fra 14 forskellige lande.
Fords omfattende undersøgelse viser blandt andet, at hele 87 procent af de adspurgte mener, at ny teknologi er den vigtigste drivkraft bag samfundsudvikling, og 79 procent mener i samme ombæring, at teknologi er positivt for samfundet. Samtidig er mange dog bekymret for den effekt, som kunstig intelligens kan have på samfundet.
”Individuelt såvel som kollektivt vil ændrede adfærdsmønstre tage os fra en følelse af hjælpeløshed til en fornyet tro på fremtiden og dens udvikling. Hos Ford arbejder vi målrettet på, at mennesket altid befinder sig i centrum af denne udvikling. Hver dag arbejder vi på at forbedre vores hverdag. I en verden hvor meget ændrer sig, vil vi tage ekstra godt hånd om vores kunder,” forklarer Sheryl Connelly, chef hos Ford Global Consumer Trends & Futuring.
De vigtigste tendenser fra årets rapport
Godt halvdelen af de adspurgte mener, at frygt styrer udviklingen. 7 ud af 10 mener dog også, at ændringer giver dem fornyet energi.
45 procent misunder mennesker, der kan frigøre sig fra smartphones, pc’er og tablets, og 7 ud af 10 er enige i, at man ville have godt af et digitalt detox.
Fords Trend Report 2019 ser også frem mod disse nøgletendenser:
En teknologisk kløft: Aldrig før har teknologien haft større indflydelse på verden og vores anskuelse af den. Alligevel er der en underliggende kløft mellem dem, der har adgang til teknologien og oplever den som noget positivt, og dem, der ikke har digital adgang.
Digital detox: Parallelt med at mange sidder klinet til skærmen, forsøger mange samtidig at begrænse skærmtiden, da de er skræmt af den digitale afhængighed. Digital detox er det nye sort.
Genvinding af kontrollen: I en verden hvor mange finder det vanskeligt at have fuld kontrol, arbejder Ford målrettet med menneskecentrerede designprocesser. Et eksempel er Fords nye førerassistanceteknologier, der er specifikt udviklet til at aflaste føreren i udfordrende køresituationer.
Mange identitetsmasker: Med et vedvarende forbrug af sociale medier kan en person besidde forskellige identiteter online og i det virkelige liv. Dette har indflydelse på, hvad de køber, går i og kører. Fords alsidige modelprogram er udviklet til bedst muligt at dække både ens praktiske og identitetsmæssige behov.
Miljøbevidsthed: Selv om det ofte er svært at ændre måden, man lever på, mener en stor del af forbrugerne, at miljøbevidsthed er en af de primære drivkrafter bag netop dette. Mange efterspørger råd og tips om, hvordan man bliver mere miljøvenlig. Bæredygtighed er lige så afgørende for Ford som for miljøet, og Ford arbejder målrettet på at reducere udslip og overholde Paris-aftalen. Ford vil derudover investere i 16 fuldelektriske modeller i en samlet portefølje på 40 elektrificerede modeller i løbet af 2022.
Bedre mobilitet: Mobilitet handler ikke kun om at komme fra punkt A til B – det handler også om, hvordan man udnytter tiden undervejs. I dag tilbringer den gennemsnitlige amerikaner årligt mere tid i sin bil end på ferie. Ford er af den overbevisning, at selvkørende biler vil gøre tiden i bilen mere brugbar og give bedre muligheder for varetransport og pakkelevering. Ford arbejder tæt sammen med en række virksomheder for at finde ud af, hvordan teknologien på dette område kan anvendes bedst. Et eksempel på dette er samarbejdet med Walmart og Postmates, der udforsker, hvordan varelevering kan optimeres med selvkørende teknologi.
Læs hele Fords Trend Report 2019.
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 200,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 53,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 68,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.