Pressemeddelelse -
Eiqu Miller bliver stuntkører for Ford
YouTuberen Eiqu Miller kan nu svare på hvordan det er at være professionel stuntkører. Han er netop hjemvendt fra Fords event ’Go Faster’ i London, hvor han var i lære som Hollywood-stuntdriver bag rattet i en Ford Focus RS.
Hvad er det fedeste job? At være YouTuber eller at være stuntdriver? YouTuberen Eiqu Miller må være den helt rigtige til at svare på lige netop det spørgsmål. Eiqu Miller har netop været i London, hvor han deltog i Fords ”Go Faster”-oplevelse. Her lærte han alle de klassiske Hollywood-teknikker inden for stuntkørsel som blandt andet at ’drifte’ og lave en håndbremse-parkering.
Ved Fords ”Go Faster”-oplevelse, fik Eiqu Miller først instruktion af en professionel stuntkører, før han blev sluppet løs på en specialbygget bane i Barking i London. Her udførte han en række forskellige stuntmanøvrer i en Focus RS – og for at give hele oplevelsen et ekstra skud adrenalin, skulle han samtidig forsøge at ryste en forfølgende Ford Mustang af sig.
”Wow. Det er den følelse jeg sidder med efter oplevelsen. Jeg var faktisk ikke helt forberedt på, hvad der skulle ske i London – og det kunne jeg heller ikke have været, for alting var større og vildere end jeg kunne forestille mig,” fortæller Eiqu Miller. ”At få lov til at rykke en Focus RS og en Mustang rundt på en måde så den virkelig skriger fra både motor og dæk, er en følelse jeg ikke vidste jeg manglede i mit liv”.
Eiqu Miller fik også mulighed for at prøve kræfter med skuespil. I filmoptagelsen spiller han flugtbilisten Wheels, der skal hjælpe en gruppe forbrydere med et dristigt kup mod et kasino.
At køre stuntkørsel, adrenalinen der ruller i blodet når man bliver forfulgt og at agere skuespiller er en stor mundfuld. Alle optagelserne er i kassen og klippet sammen til Eiqus helt personlige filmtrailer.
”Skuespiller-delen og hele opsætningen på projektet var så nytænkende – og jeg er virkelig imponeret over Fords måde at lave branding,” fortæller Eiqu Miller. ”I min YouTube-video fortæller jeg mine følgere, at jeg rent faktisk er i Hollywood og har fået den store hovedrolle. De åd den råt – og jeg måtte desværre skuffe dem til sidst i videoen med at fortælle, at det ikke var en rigtig film.”
”Det her er en helt fantastisk mulighed for at prøve stunts af i en af de mest eftertragtede biler i GTI-klassen og samtidig se sig selv og sine færdigheder i sin helt egen filmtrailer,” fortæller Andrew Merryweather, Ford’s Brand Experience Manager.
Se her hvordan Eiqu Millers personlige filmtrailer ser ud:
Følg Eiqu Miller på:
YouTube: Eiqu Miller
Instagram: @eiqumiller
Facebook: Eiqu
Følg med bag scenerne: https://youtu.be/Fk7aXAU7mmU
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 203,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 52,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.