Pressemeddelelse -
Få endnu mere ud af din varebil med ny Ford-service
FORDLiive introducerer nu et nyt softwareprogram, der giver et endnu bedre overblik over kundernes flåde af varebiler, og som sikrer at kunderne får mest muligt ud af deres varebiler.
Ford Telematics Essentials er navnet på det nye softwareprogram. Programmet er udviklet til, at man som flådekunde får mest muligt ud af sine varebiler ved hele tiden at have et forkromet overblik over varebilernes tilstand. Via programmet kan man følge hver enkelt varebils tilstand, så man nemt er ajour omkring alt fra serviceeftersyn til kørselhistorik- for i sidste ende at nedbringe tiden, hvor varebilerne holder stille.
- Lanceringen af Telematics Essentials er en vigtig milepæl i eksekveringen af vores FORDLiive service. Uden at koste vores kunder noget, vil det hjælpe vores flådekunder til at få endnu mere ud af deres varebiler, hvilket vil forøge deres samlede produktivitet, siger Owen Gregory, director, Commercial Vehicle Aftersales, Ford Europa.
For eksempel vil flådekunderne få særlige vedligeholdelsesnotifikationer med information om hver enkelt varebil, hvis der pludselig opstår et problem, der skal tages hånd om. Varebilerne er opkoblet via deres FordPass Connect modem*, og på den måde vil notifikationerne altid tage udgangspunkt i de nyeste data om varebilerne. Featuren med at være koblet op via FordPass Connect har været standard for Fords kernevarebiler som Transit, Transit Custom og Ranger siden 2019**.
- At have et indblik i hver af de varebiler, der er opkoblet FORDLiive, det er en ægte ’game-changer’, og det vil ændre måden hvorpå, forretninger bliver kørt og hvordan man varetager sin flåde, siger Owen Gregory, director, Commercial Vehicle Aftersales, Ford Europa.
Ford Telematics Essentials giver information om varebilernes tilstand, som det ellers kun er muligt at få direkte hos fabrikanten. Softwaren kan sikkert genkende og behandle mere end 4000 vedligeholdelsesnotifikationer og informationer om varebilerne, hvilket er til stor gavn for flåden samt Ford-forhandlerne, der sparer og kan optimere deres tid. Med et indblik i hver enkelt bil er det desuden muligt at blive klogere på, alt fra brændstofforbrug til køreadfærd.
Ford Telematics Essentials er allerede nu tilgængeligt i Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og i Storbritannien. Det forventes at blive introduceret i første halvår af 2022 i Danmark.
FORDLiives mange fordele
Når kunder med FORDLiive har givet tilladelse, vil Ford Transit Erhvervscentre kunne gå 60 dage tilbage og blive klogere på kørselhistorikken og tilstanden for hver enkelt bil. Det gør det muligt at spare tid, i og med det kan gøres, inden varebilen ankommer til centeret. For eksempel kan den viden bruges til, at centret på forhånd kan bestille de reservedele hjem, de med hjælp fra Ford Telematics Essentials kan se, der skal bruges til den pågældende bil.
Overordnet set kan FORDLiive systemet reducere tiden, hvor varebilerne holder stille med op til 60 procent for flådekundernes vedkommende. Ford vil fortsætte med at udvikle FORDLiive med endnu flere ydelser og produkter som en del af ambitionen om, at nå 100 procent oppetid for varebilskunderne.
*Featuren skal aktiveres. Kunder skal vælge, hvilke data de vil dele. FordPass Connect skal aktiveres og godkendes for at muliggøre FORDLiive tjenester.
**For at kunne udføre de gældende services med FordPass Connect er et tilgængeligt netværk nødvendigt.
# # #
Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk – Facebook – Instagram – LinkedIn
Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan, that is committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for and deepen the loyalty of those customers. Ford designs, manufactures, markets and services a full line of connected, increasingly electrified passenger and commercial vehicles: Ford trucks, utility vehicles, vans and cars, and Lincoln luxury vehicles. The company is pursuing leadership positions in electrification, connected vehicle services and mobility solutions, including self-driving technology, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 186,000 people worldwide. More information about the company, its products and Ford Motor Credit Company is available at corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (10 wholly owned facilities and four unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.