Pressemeddelelse -
Hele vejen rundt om ny Ford Fiesta
Her er alle detaljer om Fords nye Fiesta.
Ford Fiesta er en af Danmarks bedst sælgende minibiler – og uovertruffen når det handler om køreglæde. 2-3. september præsenterer Ford forhandlerne en helt ny og stærkt forbedret udgave af den velkørende Fiesta med et brag af et åbent hus. Den nye Fiesta er klassens mest avancerede bil. Priserne starter ved kun 129.590 kr. og byder på et usædvanligt bredt modelprogram, mange udstyrsmuligheder og kombineret med den prisvindende EcoBoost-motor indtager den nye Fiesta en overlegen position i klassen.
Ford Fiesta er en succes af de helt store. I mere end 40 år har den velkørende minibil fra Ford vist retningen i klassen, og kunderne har fra starten været vilde med den fremragende Fiesta. Selv gennem de seneste år, hvor et generationsskifte har været på vej, har Fiesta formået at fastholde positionen som en af de mest populære minibiler i Danmark, og i 2016 lå den i top 10 over de mest solgte biler i Danmark med hele 4.471 eksemplarer. Nu gør de danske Ford-forhandlere klar til at lancere en helt gennemgribende ny generation af Fiesta. Det sker ved åbent hus-arrangementer over hele landet den 2. og 3. september.
Den nye Fiesta er skabt til endnu engang at revolutionere klassen for minibiler, men den avancerede Ford er også udviklet til at tage det bedste fra tidligere Fiesta-generationer: Den forbliver kompakt med en længde på 404 centimeter, men har et design, som leder tankerne hen på en mere moden og luksuriøs bil. Den er samtidig mere stilrent indrettet og kan udstyres med et utal af aktive sikkerhedssystemer. Det eneste Ford ikke har pillet ved, er køreglæden og smilet der holder hele køreturen.
Ford revolutionerer miniklassen ved at lancere usædvanligt forskellige og unikke udgaver af den nye Fiesta. Det handler ikke bare om forskelle i udstyr, men om vidt forskellige oplevelser og varierende design. Kunderne kender i forvejen de veludstyrede Fiesta Trend- og Titanium-versioner, som også denne gang er rygraden i Fiesta-modelprogrammet, men dertil kommer den dynamisk stylede Fiesta ST-Line, den luksuriøse Fiesta Vignale (med en unik proces omkring køb og ejerskab med kunden i centrum). I 2018 kommer den rå og crossoverinspirerede mini-SUV Fiesta Active og den hurtige og hidsige topmodel Fiesta ST med en helt ny EcoBoost-motor med hele 200 hk.
Et unikt og eksklusivt samarbejde mellem Ford og B&O PLAY gør, at Ford nu kan lancere Fiesta som den første model med et enestående lydanlæg, som er hidtil uset i denne klasse af biler. B&O PLAY-anlægget er nøjagtigt tilpasset Fiesta som model, og i Danmark har Ford fornøjelsen af at introducere en særlig Fiesta B&O PLAY Edition, som vil give kunderne en helt unik lydoplevelse.
Den nye Fiesta er mere rummelig, mere komfortabel, mere sikker og mere veludstyret end før. Den er alt det og meget mere til uden at bryde dimensionerne for klassen – med 404 centimeter i længden er Fiesta kompakt, så den uden problemer kan passe ind i storbyens trange gader og parkeringspladser.
Ny Ford Fiesta til priser fra 129.590 kr.
Den nye Ford Fiesta lanceres i september i Danmark til priser fra 129.590 kr. I forhold til de tidligere generationer af Fiesta strækker modelprogrammet sig over et langt bredere udvalg af modeller. Ved lanceringen kan kunderne vælge mellem versionerne Trend og Titanium, og allerede i oktober følger de spændende varianter B&O Play, ST-Line og Vignale. Fra marts 2018 kommer den nyskabende crossover-lignende og mere rå Fiesta Active på markedet.
*Fiesta Trend
Den nye Fiesta Trend er basismodellen, som er meget mere end en basismodel. Fiesta Trend kommer i tre udgaver: De to udgaver med benzinmotor, Fiesta Trend 1,1 S/S med tre døre og 70 hk og Fiesta Trend 1,1 S/S med fem døre og 85 hk. Dertil kommer den nøjsomme og stærke Fiesta Trend 1,5 TDCi S/S med dieselmotor med 85 hk og et lavt forbrug svarende til 29,4 km/l.
Fiesta Trend har et omfattende sikkerheds- og komfortudstyr, som vil imponere de fleste. 16” fælge med hjulkapsler, el-betjente og opvarmede sidespejle, fjernbetjent centrallås, radio/CD med 4,2” skærm, USB-stik, manuel aircondition, tripcomputer, stop-start-system, Ford Easy Fuel-brændstofpåfyldning uden tankdæksel, el-betjente forruder, velourmåtter foran og Lane Keeping System. Fiesta 1,1 S/S Trend med tre døre fås fra kun 129.590 kr., Fiesta 1,1 S/S Trend med fem døre fra 143.220 kr. Dieselmodellen Fiesta 1,5 TDCi S/S Trend med fem døre koster fra 176.490 kr.
*Fiesta Titanium
Den nye Fiesta Titanium ventes at blive en af de mest populære Fiesta-modeller i Danmark, og det så absolut med rette. Fiesta Titanium bygger videre på Trend-udstyret med en omfattende opgradering på motor- såvel som udstyrssiden. Fiesta Titanium er en forbløffende komplet pakke til priser fra kun 155.750 kr. Udover udstyret i Fiesta Trend har Fiesta Titanium udstyr, som virkelig er med til at løfte indtrykket af bilen og komfortniveauet. 16” alufælge, tågeforlygter, statiske kurvelygter, LED-kørelys, LED-baglygter, kromgrill, sportssæder foran, læder på rat, gearknop og håndbremsegreb, Ford SYNC 3 med automatisk nødopkald og en 6,5” touch screen og radio/CD og indirekte LED-belysning i kabinen. Fiesta Titanium har altid fem døre som standard.
Fiesta Titanium opgraderer mere end udstyret i forhold til Fiesta Trend. Basismotoren i Fiesta Titanium er 1,1 S/S med 85 hk til 155.750 kr., men for mindre end 10.000 kr. mere kan Fiesta Titanium udstyres med den prisvindende EcoBoost-benzinmotor med 100 hk, som giver et markant større kraftoverskud. Fiesta Titanium 1,0 EcoBoost S/S med 100 hk fås fra 164.540 kr. og ønsker man en endnu stærkere motor, fås Fiesta Titanium 1,0 EcoBoost S/S med 125 hk til kun 173.880 kr.
*Fiesta ST-Line
Den nye Fiesta ST-Line er modelprogrammets visuelt frække indslag. Inspireret af de kraftige ST-modeller kommer den nye Fiesta med sportslig styling og sænket sportsundervogn, så køreegenskaberne på alle måder lever op til det, designet lover. I forhold til Fiesta Trend har Fiesta ST-Line fuldt stylingkit med skørter, unik kølergrill, flotte 17” alufælge i Rock Metallic, sportssæder foran med justerbar lændestøtte, sportspedaler i rustfrit stål, sportslæderrat, gearknop i læder med aluminiumsindlæg, dørtrinsbeskyttere med ST-Line-logo, Ford Power-startknap, sort loftsindtræk og Ford SYNC 3 med automatisk nødopkald og radio/CD og en 6,5” touch screen.
Fiesta ST-Line kommer i tre forskellige motorvarianter. For dem som sætter pris på det sportslige design, men samtidig vil holde prisen lav, fås Fiesta 1,1 S/S ST-Line med fem døre og 85 hk til priser fra 162.970 kr. Merprisen for at få en langt højere ydelse er dog yderst overskuelig: Fiesta 1,0 EcoBoost S/S ST-Line med turbomotoren med 125 hk starter ved mindre end 20.000 kr. højere, ved 181.090 kr., men for kun 5.000 kr. mere, i alt 186.040 kr., bliver man kørende i den absolut stærkeste Fiesta, Fiesta 1,0 EcoBoost S/S ST-Line med hele 140 hk. Ingen anden minibil leverer en så høj ydelse, så god underholdning og så frækt et design til en så lav pris.
*Fiesta Vignale
Den nye Fiesta Vignale kan meget vel være den mest luksuriøse bil i klassen – og den minibil med den mest unikke og skelsættende køberoplevelse. Det er første gang, Ford Fiesta kan fås med Vignale-betegnelsen, som er mere end bare et udstyrsniveau. Vignale er en komplet køberoplevelse, som fortsætter længe efter købet. Hos de udvalgte FordStores møder kunden en dedikeret Vignale Relation Manager, som tager hånd om alle købets aspekter og som fungerer som personlig kontakt for kunden.
Fiesta Vignale er luksuriøst udstyret med både visuelt fremhævende udstyr, lækre materialer og omfattende komfortudstyr. Det starter med den kromomkransede grill med trådnet, unikke for- og bagkofangere med satin-aluminium-indsats og 17” alufælge i Luster Nickel. Det fortsætter med et interiør med nøje udvalgte materialer, som er forarbejdet med det formål at opnå en finish, som ikke tidligere er set i klassen. I Fiesta Vignale er der automatisk klimaanlæg, fartpilot med justerbar hastighedsbegrænser, Ford SYNC 3 med automatisk nødopkald og radio/CD talestyring, syv højttalere og den store 8” tocuh screen, sæder med delvist læderbetræk, varme i forsæderne, dørtrinsbeskyttere med Vignale-logo, el-betjente ruder i bagdørene og nøglefrit system med Ford Power-startknap.
Som den absolutte topmodel i det nye Fiesta-modelprogram er den nye Fiesta Vignale udstyret med samme kraftige motor, som fås i Fiesta ST-Line: 1,0 EcoBoost S/S med hele 140 hk. Det gør Fiesta Vignale til en overlegent motoriseret luksus-mini, og alligevel er prisen opsigtsvækkende på den gode måde: 199.500 kr.
*Fiesta B&O PLAY
Den nye Fiesta B&O PLAY markerer som Vignale-versionen et nyt niveau for Fiesta. B&O PLAY Edition vil vække særlig interesse hos mange danske kunder, som vil se det som en unik mulighed for at kombinere et anerkendt dansk luksusvaremærke med enestående lyd i bilen. Fiesta er den første model, der kan leveres med B&O PLAY – hvilket gør det eksklusive Ford og B&O PLAY samarbejde til noget helt særligt og enestående. Derfor har Ford Danmark valgt at dedikere en særlig B&O PLAY-model til det fremragende lydanlæg, men også andre Fiesta-versioner vil kunne fås med det eksklusive lydanlæg. Specialiserede lydingeniører har tilpasset hele 10 højttalere specifikt til Fiestas kabine, og med 675 Watt effekt, surround sound, dual voice-subwoofer og unikt design vil anlægget være en nydelse for både øjne og ører.
Fiesta B&O PLAY Edition bygger på det omfattende udstyr fra Fiesta Titanium med bl.a. 16” alufælge, læderrat og SYNC 3 med en 8” touch screen. Den nye Fiesta B&O PLAY Edition leveres også med et par B&O Play H7-høretelefoner, så du kan tage den vandedannende lyd med dig, selv når du forlader bilen. Fiesta B&O Play Edition kommer i 200 eksemplarer.
Fiesta B&O PLAY leveres med en motorvariant, nemlig 1,0 EcoBoost S/S med 100 hk., den prisvindende turbomotor med høj ydelse og lavt forbrug. Prisen for Fiesta B&O PLAY er 174.790 kr. (pris før ændringen af registreringsafgiften pr. 3/10)
*Fiesta Active
Den nye Fiesta Active er den anderledes Fiesta, som taler til dem, som gerne vil køre lidt videre, når asfalten slutter og grusvejen, græsmarken eller skoven begynder. Det her er Fiesta på et nyt niveau, helt bogstaveligt. Den har nemlig en hævet undervogn, som ikke blot får den til at minde om en SUV eller en crossover, men som også lader kunderne køre i mildt terræn uden, at bilens bund skraber mod underlaget.
For yderligere at fremhæve det rå og eventyrlige ved Fiesta Active, er den stylet med beskyttende lister, som starter fra den nederste del af kofangerne og går videre på skærmkanterne, siden og bagenden. Fiesta Active har også en unik grill, tag lakeret i kontrastfarve og tagbøjler.
Da Fiesta Active første lanceres i Danmark i marts 2018, er der endnu ikke frigivet detaljer omkring motorer, udstyr og priser.
Ny Fiesta kan udstyres som en langt større bil
Den nye generation af Ford Fiesta er den mest avancerede bil i sin klasse, og det kan ses på de mange muligheder, kunderne har for at udstyre den nye bil. Den nye Fiesta fås med udstyr, som normalt er forbeholdt større biler, og det gælder både udstyr som hæver niveauet for komfort og underholdning, men bestemt også niveauet for sikkerhedsudstyr.
I alt fås den nye Fiesta med hele 15 aktive sikkerhedssystemer, som gør kørslen langt mere sikker, komfortabel og ustresset. Forskellige førerassistancepakker giver kunderne god mulighed for at tilvælge de aktive sikkerhedssystemer uden at skulle betale en høj merpris. F.eks. indeholder en af førerassistancepakkerne trafikskiltegenkendelse, blind vinkel-informationssystem, førerovervågning, automatisk fjernlysassistent, Cross Traffic Alert og en 4,2” farveskærm i instrumentpanelet for kun 6.250 kr. En anden førerassistancepakke med udvidet Pre-Collision Assist (automatisk nødbremsesystem), adaptiv fartpilot og 4,2” farvedisplay i instrumentpanelet til blot 4.650 kr.
Det nye infotainmentsystem SYNC 3, som i Fiesta fås med enten en 6,5” eller 8” touch screen er fra starten tænkt ind i instrumentpanelets linjer, hvilket integrerer det naturligt i designet. Fords nye infotainmentsystem giver mulighed for at styre lyd, navigation og en tilsluttet smartphone med simple kommandoer, som f.eks. ”jeg mangler benzin”. Ford tilbyder flere spændende audiopakker til Fiesta, hvoraf flere inkluderer den flotte og betjeningsvenlige 8” skærm og automatisk nødopkald, der selv ringer op til alarmcentralen hvis du er ude for et uheld.
Fiesta med prisvindende EcoBoost-motor
Ford er gået efter at give kunderne det bredest mulige udvalg af motorer i den nye generation af Fiesta, og med ydelser mellem 70 og 140 hk vil alle kunder kunne finde en motor, der passer præcist til deres behov, smag og pengepung. Ford har opdateret motorerne for at gøre dem stærkere, men samtidig også mere sparsommelige og billigere i drift.
Fords prisvindende 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor fås i tre varianter – med 100, 125 og 140 hk, og en ny manuel gearkasse med seks trin med lavere friktion giver en CO2-udledning på helt ned til 94 gram per kilometer i udgaven med 100 hk. Topversionen med 140 hk udleder blot 102 gram CO2 per kilometer og har et gennemsnitsforbrug på imponerende 22,2 km/l. Den trecylindrede 1-liters motor med turbo er udstyret med mange avancerede teknologier som direkte indsprøjtning med særdeles højt tryk, dobbelt uafhængig ventilstyring og et innovativt design af knastakslen.
En ny 1,1-liters benzinmotor deler sin trecylindrede arkitektur med 1-liters EcoBoost-motoren, og den tilbydes i versioner med 70 og 85 hk, og den erstatter 1-liters motoren uden turbo fra den udgående Fiesta. Den kommer med en femtrins manuel gearkasse og et forventet CO2-udslip på ned til 101 gram per kilometer.
Den nye dieselmotor i Fiesta med 85 hk er udstyret med en manuel gearkasse med fem trin. CO2-udledningen er så lav som 82 gram per kilometer, forbruget ikke mindre imponerende med 29,4 km/l. Dermed er Fiesta 1,5 TDCi oplagt som sparsom pendlerbil.
Et lavt brændstofforbrug og reduceret CO2-udslip er generelt for alle udgaver af den nye Fiesta, og det fremhæves ikke kun af, at start-stop-system er standard på alle motorer, men også af en ny Eco-knap til udgaver med manuel transmission, som justerer tomgang, speederpedalens reaktion, turboladerens ydelse og skiftepunktet for gearskifteindikatoren, så det er muligt at spare endnu mere på de dyre dråber.
I 2018 udvides Fiesta-modelprogrammet med endnu en stor nyhed: Den nye Fiesta ST. Den sportslige topmodel har en helt ny trecylindret EcoBoost-motor med en volumen på 1,5 liter og en ydelse på 200 hk. Det giver mulighed for en accelerationstid fra 0-100 km/t på 6,7 sekunder, og nye Drive Modes sørger for, at kræfterne også når ned i asfalten.
Ford-forhandlerne introducerer den helt nye generation Fiesta ved et stort åbent hus-arrangement den 2. og 3. september.
*opdaterede priser pr. 3/10
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 202,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 52,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.