Pressemeddelelse -
Næsten halvdelen af al kørsel i plug-in hybrid er elektrisk
Ford Kuga-Plug-in Hybrid er med god grund blevet kåret til den mest solgte plug-in hybrid i både Danmark og Europa de seneste måneder. Nye tal viser, at kunderne netop benytter sig af fordelen ved en plug-in hybrid idet næsten halvdelen af kundernes tilbagelagte kilometer er blevet dækket alene af el.
- Vi er stærkt overbeviste om, at vores kunder netop køber hybridbiler for at kunne benytte fordelen ved at køre elektrisk. Dette bekræfter al data fra vores Kuga-kunder, der netop viser, at de vælger at køre mest muligt på strøm fremfor benzin, siger Roelant de Waard, general manager, Passenger Vehicles, Ford of Europa.
Anonymiserede tal fra Ford Kuga Plug-in Hybrid-kunderne i Europa, viser at kunderne i høj grad fravælger brugen af benzin og i stedet benytter sig af muligheden for at oplade deres biler og køre på ren el. Faktisk har 49 procent af alle kundernes kørte kilometer i år været elektriske. Det er vel at mærke strøm fra en ekstern kilde- altså når bilen tilkobles en ladestander. Dermed er den strøm der automatisk skabes ved hjælp af regenerativ opladning under kørsel ikke medregnet i undersøgelsen.
Tallenene viser desuden at mere end to tredjedele af kundernes kørsel har været ture på mindre end 50 kilometer, og at gennemsnitsturen i en Kuga Plug-in Hybrid er på 52 kilometer. Med en rækkevidde på op til 56 kilometer på ren el (WLTP) imødekommer Ford Kuga Plug-in Hybrid kundernes behov ved at kunne dække størstedelen af deres kørsel, også når kunderne vælger kun at køre elektrisk.
Hyppig opladning af Ford Kuga Plug-in Hybrid
At Fords plug-in hybrid-kunder er glade for at køre elektrisk, bekræftes desuden af tal fra samme europæiske undersøgelse, der viser at kunderne hyppigt oplader deres bil– særlig når ladestationerne er lettilgængelige. I gennemsnit er der for hver 100 dages kørsel i en Ford Kuga Plug-in Hybrid foretaget 89 opladninger. Opladningerne sker oftest om natten, og alt tyder på at adfærden med at oplade vores smartphones og tablets om natten er taget med videre, når kunderne oplader deres plug-in hybrid.
Også i Danmark gør tendensen med hyppig opladning af plug-in hybrid biler sig gældende. Ifølge data fra ladeoperatøren Clever lader plug-in hybrid-kunderne 17-19 gange om måneden*. Det svarer omtrent til hver arbejdsdag i måneden. Clever mener på baggrund af tallene, at hvis det er nemt for kunderne at lade, så gør plug-in hybrid-ejerne det også gerne.
Et vigtigt skridt på vejen mod en elektrisk fremtid
Ford tilbyder en vifte af mulige hybridvarianter, som gør det muligt for kunderne at få erfaring med elektrisk kørsel. Mange kunder finder en tryghed i en bil med konventionelt brændstof, og for nogle kan et direkte spring til en fuldelektrisk bil virke for stort.
- Hos Ford arbejder vi for en elektrisk fremtid, og vi ser det som vores opgave at hjælpe kunderne godt på vej, når deres rejse går fra mere konventionelt brændstof som fx benzin til el. I den forbindelse er bilmodeller som Ford Kuga Plug-in Hybrid, med kombinationen af både benzin og el, et trygt valg. Kunderne får dagligt mulighed for at danne sig deres første erfaringer med opladning og få gjort op med en eventuel ”rækkevidde-angst”. Vores tilbagemeldinger fra kunderne viser os, at plug-in hybrid-modeller ofte er et betryggende skridt på vejen, før det endelig spring til en 100 procent elektrisk bil tages, siger Lene Dahlquist, Nordisk PR- og kommunikationschef i Ford Danmark.
Ved lanceringen af Fords første 100 procent elektriske bil var Uwe Holmsgaard den første kunde, der fik udleveret en Ford Mustang Mach-E i Danmark. Uwe tog skiftet direkte fra hans tidligere Kuga Plug-in Hybrid. Det var blandt andet på baggrund af hans erfaringer med at køre elektrisk i plug-in hybriden, at han havde fået mod på at tage den endelige beslutning om en fuldelektrisk bil.
* Data oplyst af Clever (www.clever.dk).
# # #
Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk– Facebook – Instagram – LinkedIn
Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan, that is committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for and deepen the loyalty of those customers. Ford designs, manufactures, markets and services a full line of connected, increasingly electrified passenger and commercial vehicles: Ford trucks, utility vehicles, vans and cars, and Lincoln luxury vehicles. The company is pursuing leadership positions in electrification, connected vehicle services and mobility solutions, including self-driving technology, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 186,000 people worldwide. More information about the company, its products and Ford Motor Credit Company is available at corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (10 wholly owned facilities and four unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.