Pressemeddelelse -
Første danske kunde i Ford Mustang Mach-E
Uwe Holmsgaard fra Hillerød har netop fået nøglerne til sin Ford Mustang Mach-E, og han er dermed den første danske kunde, der kan sætte sig bag rattet i sin nye elektriske SUV. I de kommende måneder vil flere hundrede biler fylde gadebilledet, når Fords første fuldelektriske bil i en lind strøm udleveres til kunderne.
Så snart Uwe og hans kone så de første reklamer med Ford Mustang Mach-E, følte de sig overbevist om, at det var den rette bil for dem. De sad derfor klar ved tasterne og bestilte bilen, den allerførste dag, der blev åbnet for onlinebestillingerne.
- Vi har faktisk ikke overvejet andre elbiler end Ford Mustang Mach-E. Vi har et ønske om at være med på den elektriske bølge, der er i gang lige nu, og med Mach-E får vi vores ønsker opfyldt. Det er en SUV, den har en god rækkevidde, gode opladningsmuligheder med ladenetværk i hele Europa, og så ligger bilen til en god pris. At det så er en Ford Mustang, er kun ”a cherry on top”, siger en meget glad Uwe Holmsgaard.
Uwe og hans kone Birgit har i forvejen en Kuga plug-in hybrid, som de har været meget glade for – også på trods af udfordringerne med batteriet, der skulle udskiftes i nogle af bilerne. Erfaringen Ford Kuga plug-in har overbevist dem om, at næste skridt med en fuldelektrisk bil er det helt rigtige valg for dem. Og de er ikke alene om at prøve en plug-in-model af, inden skridtet videre til en fuldelektrisk bil. Salgssuccesen fortsætter for Kuga plug-in, der netop har indtaget førstepladsen som den mest solgte bil i maj måned.
- Ligesom med vores Kuga, har vi tiltro til Ford og bestilt vores Ford Mustang Mach-E uden at have prøvekørt den. Vi stoler på, at vi bliver glade for den. Vi har været meget tilfredse med vores Kuga, og vi er blevet holdt orienteret under hele forløbet, hvor vores Kuga var blandt de biler, der skulle have udskiftet batteriet, siger Uwe Holmsgaard og understreger igen:
- Vi har været meget glade for den måde, Ford har håndteret situationen på. Vi har følt os trygge og fået en rigtig god behandling undervejs i processen, siger Uwe afslutningsvis.
Mach-E bestilles online
Ford Mustang Mach-E er ikke kun Fords første fuldelektriske bil, men det er også den første bilmodel, kunderne skal bestille online. Administrerende direktør i Ford Danmark, Frank Skjærbæk, har derfor været ekstra spændt på modtagelsen af bilen.
- Ford Mustang Mach-E har fra første lanceringsdag i april fået en overvældende modtagelse. Der har været en kæmpe interesse for bilen, hvilket også har afspejlet sig i de over 700 bestillinger af bilen. Mustang Mach-E har været en salgssucces fra første dag, og antallet af bestillinger taler deres eget sprog. Vi tør godt sige, at modtagelsen er gået over al forventning, siger Frank Skjærbæk.
At bilen skal bestilles online, er en del af fremtidens Ford, hvor det er muligt for kunder selv at sammensætte og bestille deres drømmebil hjemme fra sofaen - det er som altid stadig muligt for kunder at få hjælp og vejledning hos deres lokale Ford-forhandler. Flere kunder har for eksempel lavet deres online bestilling sammen med en sælger ude hos forhandlerne.
Norge var et de første europæiske lande, der lancerede Ford Mustang Mach-E, og her åbnede man op for bestillingerne af Ford Mustang Mach-E et halvt år før herhjemme. Også her taler salgssuccesen sit eget sprog. Ford Mustang Mach-E blev den mest solgte bil i Norge i maj.
- Vi er sikre på, at vores danske kunder, ligesom de norske, er mere end klar til at følge udviklingen, og at flertallet fremover vælger el- og hybridbiler. Det er her vores fokus ligger, og vi er meget glade for, at salgstallene indikerer, at vores kunder rigtig gerne vil være en del af rejsen mod en elektrificeret fremtid.
I de kommende måneder vil der løbende blive udleveret flere hundrede biler til danske kunder, der endelig vil kunne sætte sig bag rattet i deres elektriske Mustang. Lanceringen af Fords første fuldelektriske bil er en del af Fords ambitiøse mål for fremtidens elektrificering. I 2030 forventer Ford, at alle deres personbiler solgt i Europa vil være fuldelektriske.
En værdig Ford Mustang
Interessen for Ford Mustang Mach-E har også kunne mærkes blandt pressen, der har stået i kø for at testkøre den elektriske Mustang. Ikke mindst for at vurdere, om den fuldelektriske SUV nu også kunne leve op til det ikoniske Mustang-navn.
- Der er ingen tvivl om, at nyheden om en elektrisk Ford Mustang har skabt både begejstring og debat. Bilen er blevet kaldt blasfemisk, før den overhovedet var sat i produktion, men at dømme ud fra de utallige positive anmeldelser i pressen, er Mach-E bestemt en værdig tilføjelse til et allerede elsket Mustang line-up, siger Lene Dahlquist, Nordisk PR- og kommunikationschef i Ford Danmark.
Meget bil for pengene
Der er ingen tvivl om, at man får meget for pengene med den nye Ford Mustang Mach-E. En rækkevidde på helt op til 610 km, mulighed for firehjulstræk, masser af rummelighed og et hav af avancerede teknologier, løfter bruger- og køreoplevelsen til et helt nyt niveau. Integrationen med FordPass og adgang til et meget bredt europæisk ladenetværk er også med til at give en brugeroplevelse i særklasse.
Startprisen på 399.900 er for modellen på 265 hk, baghjulstræk og en standard batteripakke, der har en rækkevidde på 440 km. Ønsker man at kunneøre endnu længere, kan man for 40.000 kroner ekstra få den største batteripakke med en rækkevidde på 610 km og 289 hk. Samme prishop gør sig gældende, hvis man ønsker firehjulstræk i stedet for baghjulstræk.
Udover bilens bagagerum med plads til 519 liter (op til taget), så giver det ekstra bagagerum, foran under bilens kølerhjelm - kaldet frunken, 100 liter ekstra.
Fords store ambitioner: Flere elbiler på vejene
Lanceringen af den elektriske Ford Mustang Mach-E er blot første model på vej mod Fords elektriske fremtid. Tidligere på året annoncerede Ford, at man investerer 22 milliarder dollars (svarende til 134 milliarder kroner) i elektrificering på globalt plan. Dette er næsten dobbelt så meget som Ford tidligere har meldt ud.
Læs meget mere om Ford Mustang Mach-E på Fords pressecenter og på Fords hjemmeside, hvor du også finder priserne for bilen.
Der findes desuden både et dansk pressekit med billeder og videoer af Mach-E i danske omgivelser, og derudover er der endnu flere billeder og pressedokumenter i Fords internationale pressekit.
# # #
Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk – Facebook – Instagram – LinkedIn
Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification; mobility solutions, including self-driving services; and connected services. Ford employs approximately 187,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 43,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 55,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (10 wholly owned facilities and four unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.