Pressemeddelelse -
Nu kommer Ford EcoSport – kompakt og dynamisk mini-SUV fra kun 211.560 kr.
EcoSport bliver en vigtig grundpille i Fords modelprogram, som står stærkere end nogensinde. Danske kunder kan fra de første weekender i januar møde det nye medlem af SUV-familien hos Fords mange forhandlere. Den rummelige og dynamiske SUV i mini-klassen har højere indstigning og mere genkendeligt design - og med priser fra 211.560 kr.* vil Ford med den nye EcoSport byde på mere SUV for pengene
- Fords EcoSport er mærkets mest kompakte SUV, men den er lige så voksen og luksuriøs som Fords større SUV-modeller Kuga og Edge
- De mindre SUV-modeller på markedet er i høj vækst, og Ford tilbyder med EcoSport danske kunder en dynamisk-komfortabel nyhed, som skiller sig ud fra konkurrenterne
- De danske Ford-forhandlere kan for første gang præsentere EcoSport for kunderne i januar, og det er en, på alle måder opgraderet version, som er på vej til Danmark
- Det danske modelprogram byder på tre motorer med to udgaver af Fords prisvindende trecylindrede EcoBoost-benzinmotor i centrum – med 125 eller hele 140 hk
- Tre forskellige udstyrsniveauer dækker kundernes brede behov, og selv basismodellen Trend er usædvanligt godt udstyret – til meget konkurrencedygtige priser fra 211.560 kr.
SUV'erne er hurtigt og sikkert ved at overhale de små mikrobiler i salgsstatistikkerne i Danmark, og med en andel af markedet for nye biler på 14,6 procent i de første 10 måneder af 2017 mod 12,4 procent i samme periode 2016 – og i oktober 2017 en markedsandel på hele 17,2 procent – har SUV-modellerne retning mod de mellemstore biler i Focus-klassen, som ligger på cirka 19,6 procent i de første 10 måneder af året.
Derfor er det med glæde, at Ford Danmark og Ford-forhandlerne i Danmark fra januar kan tilbyde eventyrlystne og pladshungrende kunder en ægte SUV i den kompakte klasse – en unik og attraktiv konkurrent til det stigende antal nye biler i mini-SUV-klassen. Den nye EcoSport lanceres til attraktive priser fra 211.560 kr.*
Hvor mange konkurrenter blot er udgaver af minibiler, som er forhøjet med nogle få centimeter, så er EcoSport et selvstændigt design med synlig og mærkbar Ford-DNA, som med en karrosserihøjde på 171 cm med tagræling virkelig rager op over konkurrenterne – en højde som også giver den høje siddeposition, som netop er med til at gøre SUV'erne så populære.
EcoSport er den første lille SUV fra Ford i Europa, og op til den danske introduktion har den gennemgået en forvandling for at styrke dens mange fordele og for at inkorporere en masse spændende nyheder. Det gælder eksempelvis en ny manuel gearkasse, det vanedannende B&O PLAY-lydanlæg og infotainment- og nødopkaldssystemet SYNC 3 med 6,5” touchscreen (8” touchscreen fås som ekstraudstyr).
Dansk modelprogram - tre moderne og stærke motorer med op til 140 hk
Den fornyede EcoSport har premiere i januar med tre stærke motorer. Der kommer ingen svag benzinmotor uden turbo med under 100 hk, men i stedet tre forskellige turbomotorer med kræfter nok til at slæbe og spurte, uden at det har en negativ effekt på brændstofforbruget. EcoSport fås med to benzinmotorer og en dieselmotor.
Benzinmotoren er Fords seks gange prisvindende EcoBoost-motor på 1 liter med tre cylindre, som i EcoSport fås i to styrker. I udstyrsvarianterne Trend og Titanium leverer den støjsvage og sparsommelige benzinmotor 125 hk og et omdrejningsmoment på 170 Nm fra så lavt som 1.400 o/min. Det imponerende lave brændstofforbrug på 19,2 km/l giver en CO2-udledning på blot 119 gram/km, og samme flotte tal gælder faktisk også for den stærkere udgave af EcoBoost-motoren med 140 hk (170 Nm), som køberne kan opleve for fuld styrke i EcoSport ST-Line. Alle udgaver af EcoSport leveres med en ny manuel gearkasse med seks trin.
EcoSport Trend kan udstyres med den moderne og særdeles effektive 1,5-liters TDCi-dieselmotor med en ydelse på 100 hk. Som det er typisk for moderne dieselmotorer er den kultiveret, smidig – og selvfølgelig yderst sparsommelig. Med 215 Nm er det maksimale drejningsmoment højt, og EcoSport med dieselmotor er derfor den helt rette bil til kunder, som tilbagelægger mange kilometer og ofte transporterer familie, venner og tungt gods. Med 24,4 km/l er det gennemsnitlige forbrug prisværdigt lav, og CO2-udledningen er på samme måde lavt med blot 107 gram/km. Alle udgaver af EcoSport må køre med en anhængervægt på op til 900 kilo (med bremser).
Tre versioner – alle med usædvanlig højt udstyrsniveau
Selv om EcoSport er den mindste af Fords SUV-modeller, er de tre udstyrsniveauer meget omfattende, og den nye SUV kan bestilles med udstyr, som ellers kun ses i de større og dyrere bilklasser. I Danmark fås EcoSport som veludstyret Trend, luksuriøs Titanium og endelig som dynamisk-sportslig ST-Line.
EcoSport Trend
Udstyrsmæssigt er det ikke til at se, at EcoSport Trend er basisversionen. EcoSport Trend, der som sagt kommer enten med EcoBoost-benzinmotoren med 125 hk eller TDCi-dieselmotoren med 100 hk, har som standard aircondition, tågeforlygter, 16” fælge, el-betjente sidespejle med varme, opvarmede forsæder, læderrat, midterkonsol med forskydeligt armlæn, radio med 4,2” skærm, Bluetooth, seks højttalere og USB-indgang. EcoSport 1,0 EcoBoost Trend koster fra 211.560 kr.*, mens dieselversionen 1,5 TDCi Trend fås fra 221.690 kr.
EcoSport Titanium
EcoSport Titanium, kombineret med EcoBoost-benzinmotoren med 125 hk, er den luksuriøse SUV med et væld af flotte detaljer og et righoldigt komfortudstyr. I forhold til den allerede veludstyrede Trend har EcoSport Titanium fartpilot, regnsensor, parkeringssensorer bag, 16” alufælge, sæder med betræk delvist i læder, automatisk klimaanlæg, tagræling med sølvfinish, nøglefri start via Ford Power-startknappen, kromdetaljer på eksteriøret, el-foldbare sidespejle og SYNC 3 infotainment- og nødopkaldssystemet med en krystalklar og ergonomisk placeret 6,5” touchscreen – og merprisen i forhold til Trend med samme motor gør EcoSport Titanium til et solidt tilbud i mini-SUV-klassen: 20.430 kr. er den meget overskuelige prisforskel. EcoSport 1,0 EcoBoost Titanium fås fra 231.990 kr.
EcoSport ST-Line
Merprisen for at springe fra den luksuriøse EcoSport Titanium med EcoBoost-benzinmotoren til den dynamiske og sportsligt designede EcoSport ST-Line, som har et klart designmæssigt tilhørsforhold til Fords kraftige ST-modeller, holder sig på et endnu lavere niveau: 7.660 kr.
At vælge EcoSport som ST-Line med EcoBoost-motoren giver usædvanligt god mening, når man ser på indholdet i ”pakken”.
Motoren er den kraftigste udgave med hele 140 hk, og det flotte ST-Line-bodykit er et statement i sig selv. Der er skruet op for designet med 17” alufælge i mørk finish, sidespejle og tag i kontrastfarve, tagrælinger i sort finish, mørktonet grill og en hel række andre detaljer. I kabinen er der sportssæder med Dinamica dellæder, læderrat og -gearknop med røde syninger og pedaler i rustfrit stål. Udstyr som fartpilot, automatisk klimaanlæg, regnsensor, parkeringssensorer bag og SYNC 3 infotainmentsystemet med automatisk nødopkald og 6,5” touchscreen er selvfølgeligheder på listen over standardudstyr. EcoSport ST-Line har blandt andet også sportsundervogn, som gør køreegenskaberne endnu skarpere. Prisen for EcoSport 1,0 EcoBoost starter ved 238.650 kr., og EcoSport ST-Line kan også vælges med den stærke og økonomiske TDCi-dieselmotor på 1,5 liter. Prisen for denne starter ved 243.510 kr.
B&O PLAY, 8” touchscreen og xenon-forlygter – et væld af muligheder
Ford Danmark mener, at det skal være overskueligt og prismæssigt rimeligt at opgradere drømmebilen med ekstraudstyr, og derfor introduceres EcoSport på det danske marked med meget attraktive udstyrspakker og udstyrselementer til priser, som de færreste konkurrenter kan hamle op med.
EcoSport fås med avanceret og attraktivt udstyr, som sætter ny standard i klassen. Efter den nye Fiesta bliver EcoSport den anden Ford i Europa med det skræddersyede B&O PLAY-lydanlæg – det udvikles og tilpasses den enkelte Ford-model, og i EcoSport imponerer det med hele 9 højttalere og en subwoofer. Udstyr som lysstærke xenon-forlygter, Blind Spot Information System (BLIS), læderindtræk, nøglefri døre og start samt 8” touchscreen er bestemt ikke normale muligheder i klassen.
Ford tilbyder eksempelvis Audiopakke 5 med SYNC 3 med 8” touchscreen og B&O PLAY-lydanlæg til en pris på kun 5.770 kr. til Titanium og ST-Line. Designpakke 4 til ST-Line med xenon-forlygter, tonede ruder og bagspoiler koster blot 4.030 kr., mens opgradering fra 16” til 17” alufælge på Titanium blot beløber sig til 2.570 kr. - og læderindtræk fås til EcoSport Titanium til utrolige 2.420 kr.
Til EcoSport Trend kan man blandt andet vælge Audiopakke 5 med SYNC 3, 8” touchscreen og B&O PLAY til 10.560 kr., mens BLIS til alle modeller koster 5.040 kr.
Den nye Ford EcoSport kommer til Danmark i januar og vil kunne opleves hos enkelte Ford-forhandlere allerede til åbent hus i starten af januar – se mere om Fords nye dynamiske SUV på Fords hjemmeside.
*Priserne er inkl. leveringsomkostninger på 3.980 kr. og er gældende fra 1/1/2018
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 203,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 52,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and eight unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.