Pressemeddelelse -
Vignale; det bedste af det bedste fra Ford
Vignale-konceptet er det bedste af det bedste fra Ford. Fra kunderne træder ind i Vignale Lounge i de fem nye FordStores i Danmark, mødes de af en relationship manager, som tager hånd om alle deres ønsker fra de første nysgerrige spørgsmål til levering af den nye Mondeo Vignale – men her slutter det langt fra, for Vignale er en komplet premiumoplevelse, der er designet til at lette hverdagen og ejerskabet på alle niveauer
- Den nye Mondeo Vignale er første model – priser fra 619.400 kr.
- Mondeo Vignale har et eksklusivt design, stærke motorer og et interiør i sublim kvalitet med quiltet, handskeblødt læder
- I de behagelige Vignale Lounges hos de fem FordStores i København N, Aarhus V, Odense S, Aalborg Ø og Esbjerg guider dedikerede relationship managers kunderne fra første øjeblik
- Vignale-konceptet inkluderer personlig telefonisk service døgnet rundt, afhentning/aflevering af bilen til service og meget andet
- Vignale Collection er en linie med smukt designede livsstilsprodukter med italiensk elegance
Ford lancerer med Vignale et helt nyt koncept, hvor elegant premiumdesign og en unik ejerskabsoplevelse går op i en højere enhed. Vignale handler om en komplet og tidssvarende oplevelse, hvor kunden altid er i centrum – før, under og i lige så høj grad efter salget.
Fem danske FordStores åbner dørene til Vignale Lounges, hvor Ford er klar til at præsentere det bedste af det bedste. De bedste produkter, den bedste forhandleroplevelse og den bedste service. I første omgang er den nye Mondeo Vignale centrum for kundernes opmærksomhed, men allerede i det kommende forår får den selskab af den lige så elegante og eksklusivt forarbejdede S-MAX Vignale.
Vignale Lounge vil opleves som et sted med en unik atmosfære, som kunderne ikke har oplevet den tidligere. Særligt uddannede relationship managers byder velkommen i et miljø, der med sit rolige og smukke design sætter en perfekt stemning for at opleve Vignale-modellerne, og kunderne vil føle, at de får en unik service og at deres tid bliver brugt på en optimal måde.
Den eksklusive indretning byder på banebrydende præsentationsmetoder, rig mulighed for at fordybe sig i produkterne – og en chance for at se nærmere på Vignale Collection, en række accessories med et smukt, italiensk præg.
Kundeservice på et helt nyt niveau
Vignale er en oplevelse. Oplevelsen har kunden i centrum, og Vignale Lounge er rammen om en komplet oplevelse, som langt fra kun handler om, at man skal købe en ny bil. Vignale Lounge er luksuriøst indrettet med premiummaterialer, som modsvarer produkternes eksklusivitet og elegante design. Når man træder ind i Vignale Lounge, mødes man af den dedikerede relationship manager, der gør alt for at yde personlig service og skabe en effektiv, behagelig oplevelse.
Relationship manageren har ikke kun mulighed for at gennemgå Vignale-produktlinien, som i første omgang tæller Mondeo Vignale i flere varianter, i fysisk form i Vignale Lounge, men også på tablets og et særligt bord med en stor berøringsfølsom skærm. Her kan man i ro og mag komme rundt om produktet, konfigurere en bil efter specifikke ønsker og se mulighederne, Vignale-konceptet rummer.
Oplevelsen og processen slutter nemlig ikke, når man har valgt sin Vignale-model. Den personlige service er til rådighed telefonisk hos One Call Vignale-rådgivere 24 timer i døgnet, og når det kommer til levering af den nye bil, kan kunden vælge at få den udleveret hos sin FordStore, på hjemmeadressen eller ved arbejdspladsen.
Konceptet omfatter en personlig service, som hidtil har været stort set ukendt i Danmark. Når det fx er tid til bilens service, kan en Vignale-repræsentant hente bilen og bringe den tilbage, når servicen er udført. Bilen vil naturligvis være vasket og komplet klargjort. Ydermere tilbyder Ford en udvidet service, hvor man blandt andet kan nyde godt af, at forhandleren afhenter bilen, vasker og finpudser den ned til mindste detaljer, og leverer den tilbage til dig.
Vignale-kunder vil have adgang til apps på mobiltelefonen, hvor GPS-enheden i telefonen blandt andet husker det sted, man har parkeret, og en personlig hjemmeside, hvor man fx kan kontakte sin personlige relationship manager, booke service og arrangere besøg i Vignale Lounge.
”FordStores er den perfekte platform for at lancere vores Ford Vignale-oplevelse. Vignale er designet til krævende kunder, for hvem tiden og kvalitetsoplevelser er i centrum. Vignale sikrer personlig service, som er skræddersyet til den enkelte kundes behov, og man vil føle sig som noget særligt fra det øjeblik, man træder ind i Vignale Lounge i sin FordStore,” fortæller Gaetano Thorel, Ford Europas vicepræsident for marketing, og fortsætter: ”Kunderne i dag forlanger mere fra deres bilmærke end bare produktet. De vil have personlig betjening og service, som lever op til de behov og krav, de har. Ford Vignale giver os en vigtig mulighed for at udvide og styrke vores appeal overfor denne kundetype, og man vil opleve premiumprodukter med afbalancerede køreegenskaber og kvalitet og håndværk på et nyt niveau.”
Mondeo Vignale – eksklusivt design fra 619.400 kr.
Vignale er ikke Vignale uden et særdeles vigtigt element, nemlig produktet. Den komplette kundeoplevelse er den ene søjle i konceptets opbygning, produktet den anden. Fra starten vil kunderne i Vignale Lounge, og på den dedikerede hjemmeside, kunne opleve Mondeo Vignale som sedan og stationcar.
Mondeo Vignale er en luksuriøs premiumoplevelse, som tager alt det bedste fra Ford og bygger videre på det. Den smukke hexagon-formede grill pryder fronten sammen med de juvel-lignende intelligente LED-forlygter, unikke 18” eller 19” letmetalfælge og Vignale-logoer fremhæver det særlige ved Mondeo Vignale, og laminerede ruder for lavere støjniveau og Active Noise Cancellation (aktivt støjdæmpningssystem) på dieselmodellerne sænker støjniveauet betragteligt.
Eksklusivitet og håndværk stråler ud af kabinen. Læder er standard på sæder, instrumentbord og armlæn, og Ford bruger her kun det blødeste læder, som på sæderne samtidig er quiltet.
Standardudstyret i Mondeo Vignale er prangende. Udover de adaptive LED-forlygter og det handskebløde læderindtræk er el-justerbart førersæde, Ford SYNC 2 med talestyring og 8” touchskærm og bakkamera, avanceret indirekte belysning, Sony-lydanlæg, 18# alufælge, Traffic Sign Recognition og Lane Keeping Assist standard. Mulighederne stopper bestemt ikke her, for panoramaglastag, 19” alufælge, elektrisk bagklap (stationcar), ratvarme, aktiv fartpilot og klimasæder er blot nogle af ekstraudstyrsmulighederne.
Mondeo Vignale fås udelukkende med topmoderne, nøjsomme og stærke benzin- og dieselmotorer. 2-liters EcoBoost-benzinmotoren med 240 hk er en kraftig, støjsvag og stærkt vanedannende motor, og som standard er den koblet sammen med en 6-trins automatgearkasse. Prisen for Mondeo Vignale 2,0 EcoBoost i sedanform er 633.400 kr., som stationcar koster samme konfiguration 648.400 kr.
To 2-liters TDCi-motorer sikrer kraftoverskud og langturskomfort, hvis man ønsker sin Mondeo Vignale med dieselmotor. Uanset om man vælger modellen med 180 hk eller 210 hk, er PowerShift-automatgearkasse standard, mens udgaven med 180 hk endda fås med Fords intelligente firhjulstræk, AWD. Priserne for Mondeo Vignale 2,0 TDCi sedan starter ved 619.400 kr., for stationcarudgaven starter dieselmodellerne ved 634.400 kr.
Mondeo Vignale er det første produkt i den eksklusive Vignale-serie. Du kan allerede nu opleve den nye model i Vignale Lounge hos din FordStore – og allerede i begyndelsen af 2016 udvides modelprogrammet med den luksuriøse familiebil S-MAX Vignale.
Luksuriøse accessories fuldender Vignale
I både Vignale Lounge og Mondeo Vignale er atmosfæren luksuriøs, præget af lækkert håndværk og uovertruffen elegance. Denne stemning og fokus på kvalitet er videreført i Vignale Collection, en serie accessories med blandt andet Ford Vignale Weekender, en overnatningstaske i luksusudgave, som har vundet den prestigefyldte IF produktdesignpris.
De bedste materialer og italiensk elegance mødes også i kollektionens andre produkter, fx Vignale iPhone-etuiet og Vignale kreditkortetuiet. Vignale Collection kan naturligvis opleves i Vignale Lounge i din FordStore – og på www.vignalecollection.com.
Ford Vignale i de fem FordStores i Danmark
FordStores med hele Fords modelprogram, og dermed også Vignale Lounges med Mondeo Vignale, finder du i Danmarks fem største byer.
I København hos Andersen Biler A/S, i Aarhus hos Via Biler A/S, i Odense hos Autohuset Vestergaard A/S, i Aalborg hos Brdr. Hosbond og i Esbjerg hos Bjarne Nielsen A/S.
# # #
Følg Ford på Pressecenter – Facebook – Ford.dk
Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company
# # #
Related links
Emner
Kategorier
Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 66,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 23 manufacturing facilities (12 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 11 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year FordMotor Company was founded. European production started in 1911.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Michigan, manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 194,000 employees and 66 plants worldwide, the company’s automotive brands include Ford and Lincoln. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford and its products worldwide, please visit www.corporate.ford.com.