Få vores nyheder på mail

​Ford introducerer B&O PLAY

Pressemeddelelse   •   Sep 13, 2016 09:48 CEST

Friheden og glæden ved at høre radio, musik og streaming i bilen er noget særligt, og kunderne stiller større krav til bilens lydanlæg end tidligere. Ford har derfor indgået samarbejde med amerikanske HARMAN om udvikling af innovativ og revolutionerende lyd til sine bilmodeller under B&O-navnet - med udgangspunkt i den unikke erfaring og teknik fra både det amerikanske firma og den danske audiospecialist Bang & Olufsen

  • Ford indgår samarbejde med HARMAN om udvikling af B&O PLAY til Fords globale modelprogram for at revolutionere lydoplevelsen i bilerne
  • Den amerikanske koncern HARMAN står i dag bag Bang & Olufsen-lydanlæg til bilindustrien
  • Allerede i 2017 er Ford klar til at levere de første af sine modeller med B&O PLAY-lydanlæg i verdensklasse. Lyden vil være skræddersyet til den enkelte Ford-model

Ford lytter til kunderne, og nu skal kunderne for alvor til at lytte til Ford. Kunderne kan nemlig fra 2017 se frem til en helt exceptionel lydoplevelse i deres nye Ford, når flere bilmodeller som noget helt unikt vil kunne fås med audioanlæg fra B&O Play – udviklet af den amerikanske lydspecialist HARMAN på baggrund af mere end 90 års erfaring fra danske Bang & Olufsen.

Ford og HARMAN International Industries Incorporated har indgået et eksklusivt samarbejde, som har et simpelt og alligevel komplekst formål: Lyden og lydoplevelsen i bilerne skal revolutioneres. Ford ved, at kunderne i stigende grad forlanger mere af den samlede oplevelse ved at køre bil, og lydanlægget spiller en stor rolle:

”Vores kunder fortæller os, at de i meget høj grad sætter pris på en ensartet lydoplevelse i høj kvalitet, og det er lige præcis, hvad vi får ud af samarbejdet med HARMAN. Det er blot en af de veje, vi går for at skabe en mere komplet og engagerende oplevelse i bilen for vores kunder,” siger Raj Nair, vicepræsident for produktudvikling hos Ford.

En nylig undersøgelse fra Ipsos, som udfører globale markedsundersøgelser, viser, at cirka en tredjedel af alle adspurgte nybilskøbere vil kigge nøje på mærket på lydanlægget i deres næste bil, og at det vil spille en stor rolle i købsbeslutningen.

B&O PLAY introduceres i Fords modeller allerede i 2017

B&O PLAY er en yderst værdifuld tilføjelse til bilerne i Fords modelprogram, og revolutionen rulles allerede ud i 2017. Kombinationen af den store tekniske viden fra HARMAN og den lange erfaring fra Bang & Olufsen samles i B&O PLAY-produkterne, og når det kommer til udviklingen af de unikke B&O PLAY-lydanlæg til Fords modeller, kan kunderne forvente en helt exceptionel oplevelse – en nøje afstemt lydoplevelse, der er skræddersyet i forhold til hver enkelt model i Fords modelprogram. Kalibreringen af højttalere og andre enheder vil ligesom placeringen af højttalerne være afstemt, så den optimale lyd bibeholdes uanset kørselsforholdene, og hvor i bilen man sidder.

”Ford og B&O PLAY er et perfekt match, når det kommer til mærker, der står for kvalitet, frihed og innovativt design, og vi går sammen om at revolutionere køreoplevelse for kunderne. Med vores fælles engagement i at løfte oplevelsen er Ford den ideelle bilproducent i forhold til at få den trendsættende B&O PLAY-oplevelse ud til bilister og passagerer i hele verden,” fortæller Michael Mauser, præsident for HARMANs Lifestyle Audio Division.

For at illustrere lydens magt har Ford og B&O PLAY afsløret en installation kaldet Sound Journeys, en stationær oplevelse, der berører alle fem sanser. Ved hjælp af B&O PLAY-produkter vækker installationen tre forskellige miljøer til live gennem forstærket lyd – en skov, en kløft og et hav. Oplevelsen gøres endda næsten visuel med lydbølger, som demonstrerer, hvordan lyd kan ændre opfattelsen af de steder, vi kender fra hverdagen for at give mennesker en mere følelsesmæssigt betonet oplevelse.

Se mere om Ford og HARMANs samarbejde om B&O PLAY på www.beoplay.com/Ford.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:
http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global automotive and mobility company based in Dearborn, Michigan. With about 203,000 employees and 67 plants worldwide, the company’s core business includes designing, manufacturing, marketing, financing and servicing a full line of Ford cars, trucks, SUVs and electrified vehicles, as well as Lincoln luxury vehicles. At the same time, Ford aggressively is pursuing emerging opportunities through Ford Smart Mobility, the company’s plan to be a leader in connectivity, mobility, autonomous vehicles, the customer experience, and data and analytics. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford, its products worldwide or Ford Motor Credit Company, visit www.corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 53,000 employees at its wholly owned facilities and approximately 68,000 people when joint ventures and unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 24 manufacturing facilities (16 wholly owned or consolidated joint venture facilities and 8 unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Vedhæftede filer

PDF-dokument

Kommentarer (0)

Tilføj kommentar

Kommentar