Gå til indhold
Fords trendrapport 2020: Udbredt ensomhed og mindre tillid

Pressemeddelelse -

Fords trendrapport 2020: Udbredt ensomhed og mindre tillid

I en tid fuld af skiftende forbrugsvaner og teknologiske landvindinger kan det være overvældende at følge med i verdens udvikling. Fords årlige trendrapport vender blikket mod 2020 og fortæller om tendenser, der vil præge det nye år.

Fords Trend Report 2020 er den ottende i rækken af Fords årlige trendundersøgelser og bygger på besvarelser fra 14 forskellige lande i både Nord- og Sydamerika, Asien, Europa og Mellemøsten. Den globale undersøgelse fastslår blandt andet svigtende tillid til brands blandt forbrugerne – og hvordan virksomheder kan vinde tilliden tilbage.

“Verden forandrer sig hurtigere og hurtigere, og hvis tilliden til virksomheder og brands mangler blandt forbrugerne, er der mange af dem, der føler sig ekstremt overvældede af alle de nye tilbud. Forbrugerne efterspørger virksomheder med hjertet på rette sted, men virksomheder skal også give dem en grund til at tro på det. Hos Ford er vi fortsat fokuseret på at gøre kundernes hverdag lettere og verden bedre, så vi sammen kan bygge tillid, der skaber fremdrift,” forklarer Sheryl Connelly, Fords globale chef for forbruger- og fremtidstrends.

Konklusionen i Fords globale trendrapport peger i retning af, at folks tillid – eller manglen på samme – til venner og bekendte, embedsmænd og virksomheder har en afgørende indflydelse på deres hverdag.

Derudover finder rapporten frem til andre forbrugertendenser, der omfatter:

Helt alene: Ensomhed er blevet en global epidemi og er især udbredt blandt unge. 62 procent af adspurgte Generation Z’ere er enige i udsagnet ”Jeg føler mig regelmæssigt ensom”, mens 50 procent er enige i udsagnet ”Jeg føler mig ofte ensom omkring andre mennesker.”

Under overfladen: Der er stigende interesse i at undersøge elementerne, der ligger til grund for opbygningen af forbrugertillid. Forbrugerne vil gerne tro på, at virksomheder har hjertet på rette sted, men de kræver transparens for at blive overbevist. 67 procent af adspurgte voksne er enige i udsagnet ”Når et brand mister min tillid, kan den ikke vindes tilbage igen.”

Værdier er vigtige, men...: Forbrugere efterspørger brands, der arbejder ud fra et værdibaseret mindset i stedet for et produktbaseret mindset – selvom det ikke altid har indflydelse på deres købsbeslutning. 59 procent af adspurgte voksne erklærer, at de er mere interesserede i et brands købsbekvemmelighed end brandets værdisæt.

Store forventninger: I takt med at nethandlen stiger, gør forbrugernes forventninger til brands også. 67 procent af adspurgte voksne er enige i udsagnet ”Jeg har større forventninger til brands i dag, end jeg havde engang.”

Det grønne paradoks: Forbrugere er på verdensplan blevet mere bekymrede for klimaforandringer. Alligevel oversættes bekymringen ikke nødvendigvis til ændring af adfærd: 64 procent af adspurgte forbrugere, der ikke har ændret forbrugsadfærd til gavn for miljøet, begrunder det med, at de ikke tror på, de kan gøre en forskel.

Identitet er afgørende: Snakken og sproget omkring identitet er i udvikling – ikke mindst forståelsen af, at identitet skabes af både synlige og usynlige egenskaber såsom seksuel identitet, herkomst, religion og andet. Samtidig erklærer blot 67 procent af adspurgte voksne sig enige i udsagnet ”Jeg forstår begrebet kønsfluiditet.”

Anden gang er lykkens gang: Nye upcycle-virksomheder har moderniseret genbrug på globalt plan. Bevægelsen for den såkaldte re-commerce vokser og udgøres af sofistikerede og markedskyndige forbrugere, der puster nyt liv i genanvendt tøj, elektronik, husholdningsartikler og andre varer – og flere forbrugere slutter sig til. 60 procent af voksne adspurgte er enige i udsagnet ”Jeg er mere åben over for at købe brugte varer, end jeg var for fem år siden.”

Læs hele Fords trendrapport for 2020.

# # #

Følg Ford på PressecenterFacebookFord.dk

Foto og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

# # #

Related links

Emner

Kategorier


About Ford Motor Company

Ford Motor Company is a global company based in Dearborn, Michigan. The company designs, manufactures, markets and services a full line of Ford cars, trucks, SUVs, electrified vehicles and Lincoln luxury vehicles, provides financial services through Ford Motor Credit Company and is pursuing leadership positions in electrification, autonomous vehicles and mobility solutions. Ford employs approximately 191,000 people worldwide. For more information regarding Ford, its products and Ford Motor Credit Company, please visit www.corporate.ford.com.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 47,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 62,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Kontakt

Lene Dahlquist

Lene Dahlquist

Pressekontakt Comm. & Public Affairs manager, Ford of Denmark & Head of Nordic Communication & PA, Ford of Europe Pressekontakt i relation til Ford Motor Company Danmark samt overordnet Nordisk ansvar 43480620

Relateret materiale

Digital detox er det nye sort

Digital detox er det nye sort

I en tid fuld af skiftende trends og teknologiske landvindinger kan det være overvældende at følge med i verdens konstante udvikling. Fords årlige Trend Report ser frem mod det nye års vigtigste tendenser.

Fremtidens svar på råstyrke og frihed: Ford Mustang Mach-E

Fremtidens svar på råstyrke og frihed: Ford Mustang Mach-E

Ford udvider for første gang i 55 år Mustang-familien med Mustang Mach-E – en helt ny og rent elektrisk SUV, der bringer den ikoniske pony ind i fremtiden med samme grundelementer som verdens bedst sælgende sportsvogn.

360° sketching og 3D-vævning: Kom med bag Fords innovative designfilosofi

360° sketching og 3D-vævning: Kom med bag Fords innovative designfilosofi

Ford Motor Company anvender nu avancerede sketching-værktøjer, der gør det muligt for deres designere at 3D-visualisere bilens kabine fra et hvilket som helst perspektiv ved hjælp af virtual reality. Den nye teknologi indgår som en central del af Fords unikke designfilosofi, der også indebærer 3D-vævede sædebetræk.

Opladelige Ford plug-in hybrider i tysk by

Opladelige Ford plug-in hybrider i tysk by

Ford udvider sit europæiske forsøg med plug-in-hybridbiler (PHEV) til også at omfatte Køln. Forsøget, som allerede omfatter test af Fords PHEV-modeller i London og den spanske by Valencia, er sat i verden for bedre at kunne analysere og vise de virkelige fordele ved hybridbiler for både miljøet, føreren og flådeejeren.

Glem rækkeviddeangsten: Ford afslører branchens bedste ladenetværk

Glem rækkeviddeangsten: Ford afslører branchens bedste ladenetværk

Et af de største spørgsmålstegn ved elektrificerede biler er deres ladetider og adgang til ladestander. Ford maner nu usikkerheden til jorden med Ford Charging Solutions – et omfattende økosystem, der sikrer nem opladning både derhjemme og i det offentlige i hele Europa.

Fords trendrapport 2021: Vi er stressede, men tilpasningsdygtige

Fords trendrapport 2021: Vi er stressede, men tilpasningsdygtige

2020 har været et år, de færreste havde set komme. COVID-19 har skabt et økonomisk, politisk og følelsesmæssigt kaos og sat både enkeltpersoner, familier, sundhedssystemer og samfund generelt på prøve. Men som Fords årlige trendrapport for 2021 fremhæver, viser den globale pandemi også, hvor modstands- og tilpasningsdygtige vi er.

Ford i Danmark

Ford Motor Company Danmark ligger i Ballerup og består af ca. 50 engagerede medarbejdere. Ford er en global og dynamisk organisation, hvor udadvendthed og tæt samarbejde med forhandlere, værksteder og partnere har højeste prioritet.

Vi er stolte af vores biler, som blandt andet er kendt for deres klasseledende køreegenskaber, dynamiske design og nyeste teknologier.

Ford Motor Company

Borupvang 1
DK-2750 Ballerup
Danmark